مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۵۱ درصد حوادث کار در این منطقه در بخش صنعت، ۲۱ درصد در بخش ساختمان و ۲۸ درصد آن در سایر فعالیت‌های کارگاهی اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۹۳۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 06 February 2021

کامران کلانی مهابادی با بیان اینکه بیشترین حوادث کار اصفهان در بخش صنعت روی داده است افزود: حوادث بررسی شده بازرسی کار استان ر سال گذشته به یک هزار و ۵۸۷ فقره رسید که این آمار در سال جاری یک هزار و ۱۱۰ مورد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ارتقای ایمنی و فرهنگ‌سازی بین پیمانکاران و کارفرمایان لازمه کاهش حوادث کار است، اظهار داشت: حوادث منجر به فوت ناشی از کار در سال‌جاری در این استان ۵۱ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

وی اضافه کرد: فعالیت کارگاه‌های استان اصفهان در سال جاری با وجود شیوع بیماری کرونا همچنان ادامه دارد.

کلانی با اشاره به اینکه بازرسی از کارگاه‌های استان در زمان شیوع کرونا هم مطابق با برنامه سالانه ادامه داشته است خاطرنشان کرد: بازرسان کار امسال علاوه بر بازرسی‌های نظارت بر حسن اجرای قانون کار و مقررات ایمنی، در زمینه بازرسی‌های نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا نیز مشارکت داشته‌اند و در مجموع تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار بازرسی انجام شده است.

وی بیان کرد: کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، به عنوان تشکیلات درون کارگاهی هستند که مطابق با ماده ۹۳ قانون کار به منظور جلب مشارکت کارگران کارگاه و نظارت بر اجرای هرچه بهتر مقررات ایمنی و بهداشتی در داخل کارگاه تشکیل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار دستکم ماهانه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و با بررسی و تصمیم‌گیری درباره مسائل ایمنی و بهداشتی در راستای بهبود شرایط کار فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه صورت جلسه این کمیته‌ها ماهانه به اداره بازرسی کار ارسال می‌شود ادامه داد: مسوولان بازرسی کار استان اصفهان سه هزار صورت جلسه را در سال جاری بررسی کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار