هدایت حاتمی خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: استانداری از سیاست ها و تفاهم نامه های اتاق بازرگانی حمایت میکند
کد خبر: ۹۳۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 28 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست مشترک فعالان اقتصادی استان با هیات تجاری حلبچه به منظور توسعه مبادلات تجاری، گردشگری، توریسم درمانی، کشاورزی، سرمایه گذاری و تردد مسافری به ریاست هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استان و مسوولین اتاق بازرگانی استان در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد،در این جلسه هدایت حاتمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حلبچه اظهار کرد: امیدواریم این رفت و آمدها منجر به توسعه روابط بین دو استان شود.

وی گفت:در جلسه امروز تفاهم نامه‌ای منعقد شد، امیدواریم تمامی بندهای این تفاهم‌نامه اجرا شود،اتاق‌های بازرگانی هر دو استان بسیار مهم و موثر هستند،و از هرگونه نشست و تفاهم‌نامه‌ برای حل و فصل مشکلات و گسترش و بهبود روابط حمایت می کنیم.

حاتمی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن کرمانشاه توسعه روابط است و معتقدیم که این ارتباطات باید بیشتر باشد و با توجه به تحریم ها فقط محدود به رفت و آمدهای عشیره ای و فامیلی و مشترکاتی که داریم نباشد.

معاون امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به دو سال است که مرز ما رسمی شده اما کردستان عراق هنوز نتوانسته امکانِ تردد راه فراهم کند و این شاید به دلیل اختلافات دولت مرکزی با کردستان باشد که این مشکل باید رفع شود.

وی افزود: بحث دیگر موضوع تردد کامیون ها تا مقصد است این درست نیست که کامیون ها کنار مرز کالاها را خالی و دوباره بارگیری کنند ما این گله‌مندی را ازدولت عراق داریم که نتوانسته این مشکل را برطرف سازد.

وی افزود:خیلی خوب است که دو کشور باهم روابط دوستانه و برادرانه دارند،امااین روابط باید درزمینه تجارت هم باشد و این روابط به نفع هردو کشور است،با اینکه کشور ایران در تحریم است اما کشوری مقتدر واز نظر سطح تکنولوژی بالاتر از کشورهای دیگر منطقه محسوب می شود، درآینده ی نزدیک هم به قدرت بالاتری دست پیداخواهدکرد.

دکترحاتمی تاکیدکرد:ماازسیاستهای اتاق بازرگانی و تفاهم نامه های شما حمایت میکنیم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار