کنترل بازار اردبیل در آستانه عید
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: حدود 80 هزار بازرس رسمی و افتخاری در استان اردبیل از طرف اتحادیه ها ، سازمان صنعت معدن تجارت و تعزیرات حکومتی، مسئولیت کنترل قیمت ها را در آستانه نوروز بر عهده گرفته اند.
کد خبر: ۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱ 02 March 2015

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: حدود 80 هزار بازرس رسمی و افتخاری در استان اردبیل از طرف اتحادیه ها ، سازمان صنعت معدن تجارت و تعزیرات حکومتی، مسئولیت کنترل قیمت ها را در آستانه نوروز بر عهده گرفته اند.

نجف زاده با یادآوری اینکه در آستانه نوروز فعالیت دستگاهها و تشکلهای مسئول در رابطه با تنظیم بازار تشدید شده است گفت: ماهانه به طور متوسط 1500 پرونده در شعب مختلف تعزیراتی استان مطرح می شود که حاصل بازرسی های جدی و مستمر است.

وی با بیان اینکه اکثریت کسبه استان اردبیل از منصف ترین کسبه کشور هستند و درصد تخلف اصناف در استان اردبیل در مقایسه با آمارهای دیگر استانها پایین است ادامه داد: با وجود این همیشه کسانی پیدا می شوند که دست به گرانفروشی می زنند و اداره کل تعزیرات حکومتی نیز با قاطعیت قانون را در مورد آنها اجرا می کند.

نجف زاده تصریح کرد: تنها در ماه گذشته مجازات نقدی گرانفروشان در استان اردبیل بالغ بر 10 میلیارد تومان بود.

در یک اقتصاد رقابتی انتظار اینکه قیمت یک کالا همه جا یکسان باشد انتظار معقول نیست اما گرانفروشی یک کالا و سودجویی بالاتر از حد معقول، موضوع متفاوتی است و دولت نیز وظیفه دارد از حق و حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان حمایت کند.

و اما به غیر از نظارت بر قیمت ها، تمهیدات دیگر مسئولان برای کنترل قیمت ها در فصل خرید چیست؟

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در این باره به تابناک گفت: راه اندازی بازارچه های فصلی و نمایشگاههای کالا در آستانه فصل بهار یا پاییز از دیگر تمهیدات موثر مسئولان برای کنترل قیمت ها است و زمانی که تقاضای مردم برای خرید افزایش می یابد این نمایشگاهها دایر می شوند.

نجف زاده ادامه داد: قبل از برگزاری نمایشگاههای عرضه کالا، کلیه اقلامی که قرار است عرضه شوند مشخص و از هر نوع بصورت نمونه به کارشناسان تحویل داده می شود و کلیه کالاهای عرضه شده در این نوع نمایشگاهها از نظر بهداشتی و شرایط قانونی خرید بررسی می شوند و هیچ کالایی غیر از اقلام نمونه گیری شده و ثبت شده قابل عرضه در این نمایشگاههای نیست.

وی افزود: در حین برگزاری نمایشگاه های عرضه کالا قاضی تعزیرات در محل نمایشگاه مستقر می شود و کماکان نظارت ها ادامه می یابد و حتی بعد از نمایشگاه هم اگر خریداران از فروشنده شکایتی داشته باشند به دلیل آنکه کلیه اصناف شرکت کننده در نمایشگاه دارای هویت مشخص بوده اند، شکایت مشتری از طریق اداره تعزیرات قابل پیگیری است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار