تابناک: مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: افزایش هیاتهای مذهبی با رویکرد قرآنی می تواند در گسترش مبانی قرآنی نقش موثری داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰ 25 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رضا معممی مقدم روز یکشنبه در نشست موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در اصفهان با اشاره به ظرفیت های بالای این موسسات افزود: دایر شدن دبیرخانه ای مستقل به منظور نوآوری و ایده پردازی برای بهره گیری بیشتر از این ظرفیت ها یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه در گام اول باید به دنبال هم افزایی ظرفیت های خود باشیم، افزود: 91 هزار هیات مذهبی، هشتاد هزار مداح، جمعیت زیاد بانوان فرهیخته و 5200 موسسه و اتحادیه قرآنی از ظرفیت های عظیم سازمان است.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه بسط گفتمان فعالیت های قرآنی منوط به بهره گیری از ظرفیت هیاتهای مذهبی است، افزود: با برنامه ریزی، هر هیات مذهبی در یک برنامه 5 ساله می تواند یک مربی قرآن داشته باشد.

وی اظهار کرد: راه اندازی کرسی تلاوت قرآن در هیاتهای مذهبی، برپایی جلسات جمع خوانی قرآن، سطح بندی مربیان قرآنی توسط اتحادیه موسسات قرآنی از برنامه هایی است که می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه ها و ایستگاههای صلواتی توسط هیئات مذهبی به عنوان یک تشکل قرآنی نیز بسیار موثر خواهد بود.

معممی مقدم با اشاره به ظرفیت جمعیت بانوان فرهیخته در برنامه های قرآنی، گفت: این بانوان هستند که می توانند جامعه را در تحقق اقتصاد مقاومتی همراهی یا زمین گیر کنند.

وی آموزش نغمات موسیقی برای مداحان با همکاری حوزه هنری را از دیگر پیشنهادها در بهره گیری از ظرفیت های نهادهای وابسته به سازمان تبلیغات عنوان کرد.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر راه اندازه شبکه مجازی ارائه محصولات فرهنگی و ارتقاء سواد رسانه ای جامعه هدف سازمان گفت: اصفهان قطب تشکل های دینی و کانون های فرهنگی مردمی است و لذا باید تولیدات فرهنگی اصفهان در فضای مجازی معرفی شود.

وی افزود: اصفهان با توجه به ظرفیت های عظیم دینی و انسانی می تواند نسخه ملی در برخی عرصه های فرهنگی ارائه بدهد و لذا باید سند تحول جبهه مردمی انقلاب در مقیاس استانی داشته باشد.

همچنین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه ساماندهی و رصد فعالیت هیاتهای مذهبی از موضوعات محوری و رویکردهای جدید این اداره کل بوده است، افزود: اگر چه قدم های اولیه برداشته شده ولی می توانیم ظرفیت تشکل های دینی و مردمی را با استفاده از توانایی های این موسسات به نحوی شایسته تر به صحنه های اجتماعی بکشانیم.

حجت الاسلام سید محمود فقیهی گفت: با تشکیل شورای فضای مجازی در این اداره کل در خصوص فعالیت های سایت های اصفهان تبیان، اصفهان هیئت و گفتمان دینی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد این پایگاه ها با رویکردی جدید وارد کار شوند.

وی اظهار داشت: چهار نرم افزار با عناوین ربیع قلوب، پیشوایان آسمانی، اما و اگرهای فضای مجازی و فجر 36 با محتوای قوی در زمینه دستاوردهای انقلاب نیز طی چند ماه گذشته تولید و منتشر شده است.

برگزاری جلسات ماهانه از جمله مصوبات این جلسه بود.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه موسسات قرآنی مردمی، خبرگزاری مهر، موسسه تبیان و موسسه کتابشهر از جمله موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار