مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ۸۰ هزار هکتار از اراضی مناطق مرزی ایلام به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.
کد خبر: ۹۲۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴ 05 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ اسماعیل گوهری اظهار کرد: در حال حاضر ۳ طرح مهم برای تامین آب اراضی کشاورزی به خصوص در مناطق مرزی مهران و دهلران در استان ایلام در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: طرح ۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی ایلام، سامانه گرمسیری و استفاده از آب رودخانه های مرزی به عنوان سه طرح مهم برای توسعه کشاورزی در مناطق مرزی استان در حال اجرا است.

گوهری با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ هزار هکتار از اراضی مناطق مرزی ایلام به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است، گفت: توسعه اراضی کشاورزی در مناطق مرزی ایلام باعث مهاجرت معکوس به روستاهای استان و اشتغالزایی بیش از ۳۰۰ نفر شده است.

مدیرآب و خاک جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: گندم، جو، سبزی و صیفی، دانه های روغنی مثل کلزا از مهمترین محصولات کشت شده در اراضی کشاورزی مناطق مرزی استان ایلام هستند.

وی از اجرای طرح ساماندهی اراضی حاشیه رودخانه های مرزی و تثبیت این رودخانه ها در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تثبیت رودخانه های مرزی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک می تواند نقش مهمی در احیا زمین های کشاورزی و تولید و اشتغال داشته باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار