باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان به عنوان مرکزی برای برگزاری مسابقات مشترک برای ترویج «دیپلماسی ورزشی» میان کشور‌های عضو اکو نقش‌آفرینی می‌کند.
کد خبر: ۹۲۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 16 December 2020

سرور بختی رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در دیدار با مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان با اشاره به ظرفیت ورزش برای ایجاد نزدیکی میان ملت‌ها گفت: امیدوارم این باشگاه بتواند به ‌عنوان مرکزی برای ترویج «دیپلماسی ورزشی» میان کشور‌های عضو اکو نقش ‌آفرینی کند.
محمدرضا ساکت مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از امکانات و سوابق این باشگاه برنامه‌های متنوعی را در زمینه‌های مختلف ورزشی برای همکاری‌های مشترک به رئیس مؤسسه فرهنگی اکو پیشنهاد کرد.
مؤسسه فرهنگی اکو در دوره جدید فعالیت خود به ریاست سرور بختی، پیشبرد اهداف دیپلماسی عمومی خود را برای نزدیک‌تر شدن ملت‌های منطقه اکو با استفاده از ابزار‌هایی نظیر گردشگری فرهنگی و دیپلماسی ورزشی در دستور کار خود قرار داده است.
مؤسسۀ فرهنگی اکو یک نهاد بین‌المللی است که با هدف تحکیم قرابت‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی و ادبی میان کشور‌های عضو با دیگر کشور‌ها تأسیس شده است.
سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO)، یک سازمان منطقه‌ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشور‌های عضو تاسیس شد.
در حال حاضر سازمان اکو با عضویت ۱۰ کشور شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، و پاکستان یکی از قدیمی‌ترین پیمان‌های منطقه‌ای است که در ۳ حوزه اقتصادی فرهنگی و علمی فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار