محمود رضا مرادی خبر داد:
رییس دانشگاه در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در صورتی که دورهمی‌های شب یلدا وجود داشته باشد ، در نیمه دوم دیماه منجر به شروع پیک جدید بیماری کرونا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 12 December 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهاظهار کرد:در هفته گذشته در همه‌ی شاخص‌های کرونا از جمله مرگ و میر، بستری‌ها و تست‌های مثبت روند کاهشی داشتیم که این روند کاهشی با همکاری خوب مردم و همراهی مسئولان میسر شده است.

وی افزود:در حال حاضر به جز سه شهرستان ثلاث باباجانی، دالاهو و قصرشیرین بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند، فاصله نارنجی به قرمز شدن بسیار شکننده است و اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت نگیرد، باید منتظر افزایش امار مبتلایان باشیم و دوباره به وضعیت قرمز بیماری باز می‌گردیم.

مرادی تصریح کرد:دورهمی‌های شب یلدا، بسیار نگران کننده است با توجه به اینکه میزبانان شب یلدا معمولا بزرگتر‌های خانواده از جمله پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند، اگر در این شب دورهمی‌ها برگزار شود و به دیدن بزرگتر‌ها برویم قطعا در نیمه دوم دی ماه با افزایش تعداد مرگ و میر و بستری‌های کرونا مواجه خواهیم شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:افزایش آمار مرگ و میر‌ها و مبتلایان باعث برقراری محدودیت‌های بیشتری می‌شود که از لحاظ اقتصادی به مردم فشار مضاعف تری وارد خواهد کرد.


مرادی در پایان گفت:محدودیت‌ها همچنان در شهر‌های نارنجی و زرد استان در این هفته نیز تداوم دارد و از مردم تقاضا داریم مراسم شب یلدای امسال را به صورت مجازی و یا با تماس تلفنی برگزار کنند.امیدوارم با رعایت مردم و آمدن واکسن کرونا سال آینده همه مراسمات به خوبی و شادمانی برگزار شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار