يك كارشناس ارشد تغذيه در ملاير گفت: ديابتي‌ها بايد به رژيم غذايي خود توجه كنند و ميزان و نوع کربوهیدارت‌ها را عاقلانه انتخاب كنند.
کد خبر: ۹۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 13 September 2015
يك كارشناس ارشد تغذيه در ملاير گفت: ديابتي‌ها بايد به رژيم غذايي خود توجه كنند و ميزان و نوع کربوهیدارت‌ها را عاقلانه انتخاب كنند.

به گزارش ایسنا؛"مريم رضائي" افزود: دیابت اختلال سوخت و ساز بدن است و متخصصان تغذیه و سایر متخصصان بهداشتی را بر آن داشته که برای بیماران مبتلا رژیمی سالم را طراحی کنند.

وي ‌اظهار كرد: یک رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی به همراه ورزش‌های منظم برای دیابتی‌ها بسیار مفید است.

رضائي ‌ادامه داد: بیماران باید قند خون را نزدیک به حد نرمال نگه دارند تا از عوارض بلندمدت دیابت مانند فشار خون بالا و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی جلوگیری شود.

اين كارشناس ارشد تغذيه خاطرنشان كرد: خوردن غذاهای خانگی و تازه و اجتناب از غذاهای فرآوری شده به بیماران توصیه می‌شود و در کنار آن چربی‌های غذا باید عاقلانه انتخاب شود.

وي ‌توصيه كرد: کاهش مصرف گوشت یا مرغ با پوست، محصولات لبنی پرچرب، چوب مارگارین، غذاهای سرخ شده، یا چربی‌های ترانس‌ بايد جدّي گرفته شود.

رضائي بر لزوم کاهش مصرف قندهای ساده، اجتناب از نوشیدنی‌های ورزشی، مصرف حداقل 3 فنجان محصولات لبنی کم‌چرب در طول روز، محدود کردن مصرف سدیم، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، خوردن غلات بیشتر، کاهش مصرف تخم‌مرغ، اجتناب از مصرف الکل و استعمال سیگار، مصرف دانه‌ها و آجیل براي بيماران ديابتي تأكيد كرد.

وي، گفت: استفاده از روغن زیتون و یا کلزا برای طبخ به جای روغن‌های ترانس یا سس‌ها مفید است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار