خستین پارک جنگلی شهر کرفس شهرستان درگزین در سطح ۱۲۰ هکتار با امضای تفاهمنامه مشترکت منابع طبیعی وشهرداری شهر کرفس درگزین آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 04 November 2020
خستین پارک جنگلی شهر کرفس شهرستان درگزین در سطح ۱۲۰ هکتار با امضای تفاهمنامه مشترکت منابع طبیعی وشهرداری شهر کرفس درگزین آغاز شد.
 
به گزارش تابناک همدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان: ناصر محققی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگزین گفت: نخستین پارک جنگلی شهر کرفس شهرستان درگزین در سطح ۱۲۰ هکتار با امضای تفاهمنامه مشترکت منابع طبیعی وشهرداری شهر کرفس درگزین آغاز شد.

 ناصر محققی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگزین با اشاره به اهمیت منابع طبیعی وتوسعه جنگل در توسعه اقتصادی واجتماعی وفرهنگی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با شهرداری شهر جدید کرفس داشته ایم ما ۱۲۰ هکتار پارک جنگلی را در ورودی این شهر نهالکاری می‌کنیم و برای نگهداری و آبیاری‌های بعدی تحویل شهرداری می‌دهیم.

او با بیان اینکه بهار امسال ۲۰ هکتار جنگلکاری این منطقه انجام شده است افزود: تاکنون چاله کنی و کود پاشی در ۱۰۰ هکتار دیگر این منطقه انجام شد که به تازگی کاشت نهال‌ها در آن‌ها را آغاز کرده ایم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن ودرگزین ادامه داد: در این پارک جنگلی گونه‌های برگ سوزنی، و جنگلی، زبان گنجشک و پسته وحشی با توجه به موقعیت آب و هوایی منطقه کاشته می‌شود.

محققی اضافه کرد: پیش از این توسعه جنگل‌ها ما در شهرستان درگزین ۱۶۰ هکتار جنگل داشتیم که با توسعه جنگلکاری‌های امسال به ۲۸۰ هکتار می‌رسد.

او بیان کرد: برای توسعه ۱۲۰ هکتاری این پارک جنگلی در شهرستان ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار