در جلسه فرماندار ویژه شهرستان جهرم با روسای اتحادیه های صنفی، به منظور کنترل بیماری کرونا تصمیم گرفته شد که فعالیت اصناف جهرم محدود و زمان‌بندی شود.
کد خبر: ۹۱۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 04 November 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:ظهر چهارشنبه در جلسه با رؤسای اتحادیه واحدهای صنفی شهرستان جهرم اظهار داشت: تمام مشکلات واحدهای صنفی را درک می‌کنیم و واحدهای صنفی شهرستان بحمدالله پیشگام در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودند.

وی افزود: اما با توجه به اینکه گرفتار این ویروس منحوس هستیم و متأسفانه آمار در شهرستان جهرم بسیار بالا رفته، مجبور هستیم که محدودیت‌های جدیدی برای فعالیت واحدهای صنفی در نظر بگیریم.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه وضعیت شهر قرمز و خاص است، بیان داشت: در این بحران سوم، نیازمند کمک و همیاری بیشتر اصناف هستیم چرا که اصناف از لحاظ کمی حجم وسیع و گسترده‌ای دارند.

شفیعیان با اشاره به اینکه همه میدانیم تعطیل کردن ۱۰۰ درصدی اصناف مشکلاتی را به دنبال دارد، ادامه داد: باید همه با تلاش و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی دچار تعطیلی صد در صدی نشویم.

معاون استاندار فارس گفت: به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از تعطیلی کامل اصناف در شهرستان جهرم تصمیم به شیفت بندی اصناف شد.

وی افزود: تمام واحدهای صنفی ملزم به ارائه خدمات به صورت پیشخوان هستند و از ورود افراد به مغازه و واحدهای صنفی جلوگیری شود.

رئیس ستاد شهرستانی مقابله با کرونا تاکید کرد: درخواست داریم واحدهای صنفی به منظور فرهنگ سازی فاصله گذاری اجتماعی، خط کشی را انجام دهند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های ازدواج در شهرستان به دلیل شیوع کرونا تعطیل کردیم، تاکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم عروسی ممنوع و در صورت تخلف با قاطعیت برخورد خواهد شد.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم در این جلسه گفت: شیوع بیماری کرونا در موج سوم بسیار شدید است و بنا به گزارش معاونت دانشگاه علوم پزشکی تخت‌های بخش کرونای بیمارستان پیمانیه در حال تکمیل شدن است.

بهنام اتحاد افزود: در شرایط کنونی همکاری و همیاری اصناف بسیار مهم و تأثیر گذار هستند و با وجود مشکلات اقتصادی که واحدهای صنفی دارند اما نهایت همکاری در راستای سلامت و بهداشت جامعه خواهند داشت.

رئیس کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی شهرستان جهرم بیان داشت: واحد صنفی اغذیه فروشان، رستوران‌ها، بستنی ساز و آبمیوه صرفاً به صورت بیرون‌بر و مانند روال قبل فعالیت خواهند داشت و آرایشگاه‌های زنانه، تالارهای پذیرایی، کافی شاپ ها و قهوه خانه‌ها همچنان فعالیت آنان ممنوع است.

وی ادامه داد: برای دیگر واحدهای صنفی بجز صنوف تأمین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان (مانند کلیه بازار، طلافروشان، آرایشگاه‌های مردانه، شیرینی سرا و …) از فردا، از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و ۵ الی ۷ عصر اجازه فعالیت خواهند داشت.

اتحاد خاطر نشان کرد: طرح زمان بندی فعالیت اصناف از فردا به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و بعداً با نظر دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن واحدهای صنفی از این تصمیم قطعاً با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

همچنین رئیس اتاق اصناف شهرستان جهرم گفت: همکاری واحدهای صنفی با مجموعه بهداشت و درمان در زمان شیوع کرونا بسیار زبان‌زد و تأثیرگذار بوده است.

جابر قنبرزاده افزود: از تمام واحدهای صنفی تقاضا داریم نهایت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده تا با کنترل این بیماری دچار تعطیلی کامل اصناف نشویم.

کد خبر 5063817

برچسب ها: کرونا ، فعالیت ، اصناف ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار