نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مکرون با هتاکی‌ به مقدسات مسلمانان خودش را از جایگاه عقلانی و انسانی سقوط داد.
کد خبر: ۹۱۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 01 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمد رشیدی، با اشاره به اهانت مکرون رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اسلام(ص)، گفت: این اولین باری نیست که دشمنان اسلام به خود اجازه اهانت به مقدسات مسلمانان را می دهند، اما دشمنان اسلام بدانند این نوع هتک حرمت کردن‌ها نه فقط چیزی از وجهه پیامبر اسلام(ص) نمی‌کاهد، بلکه زمینه شناخت بیشتر جهانیان از پیامبر مهربانی را فراهم خواهد آورد.

رشیدی ادامه داد: مکرون با اهانت به پیامبر اکرم(ص) نه فقط نخواهد توانست به ساحت پیامبر مهربانی خدشه ای وارد کند، بلکه خودش را از جایگاه عقلانی و انسانی سقوط داد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت وحدت بین مسلمانان، اظهار کرد: قرآن منادی وحدت بین همه ادیان است، چه رسد به مذاهب اسلامی، لذا باید مسلمانان اشتراکات خود را برجسته کرده و با تکیه بر این اشتراکات که کم هم نیستند زمینه را برای گرایش جهانیان به دین مبین اسلام فراهم کنند.

وی تاکید کرد: همه عُقلای جهان اسلام بر این موضوع اتفاق نظر دارند که برای گسترش دین مبین اسلام باید به اشتراکات پرداخت و نه افتراقات، چون در سایه اشتراکات می‌توان دین اسلام را به جهانیان معرفی کرد.

رشیدی ادامه داد: مسلمانان خدا، پیامبر و قبله واحد داشته و در مناسک دینی هم اشتراکات زیادی دارند، لذا وجود اختلافات جزیی در مناسک دینی بین مذاهب اسلامی نباید زمینه ساز سوء استفاده دشمنان برای ضربه زدن به دین الهی بشود.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان می کوشند تا از اختلافات بین مسلمانان برای تضعیف دین مبین اسلام استفاده کنند، چون از موج گرایش جهانیان به اسلام واهمه دارند.

نماینده کرمانشاه در مجلس در ادامه با اشاره به وحدت مثال زدنی بین شیعه و سنی در استان کرمانشاه، گفت: مردم این استان در کنار هم برادرانه زندگی می کنند و الگوی وحدت در کشور هستند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار