معاون برنامه‌‌ریزی و هماهنگی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده در 10 استان کشور طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 08 September 2015
تابناک به نقل از خبرگزاری فارس: راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده در 10 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اطهره نژادی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی فعالیت انجمن‌های زندانیان زن و خانواده‌های زنان در استانداری کرمانشاه از راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده در 10 استان کشور به‌صورت پایلوت طی سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مشکلات گریبانگیر خانواده‌ها صرفا حقوقی نیست و نیازهای دیگر را نیز شامل می‌شود.

معاون برنامه‌‌ریزی و هماهنگی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: در صورتی که بتوانیم مجوز این کلینیک‌ها را اخذ کنیم سال بعد به‌صورت ملی آن‌ را انجام خواهیم داد.

نژادی با بیان اینکه این کلینیک‌ها در درون پلی‌کلینیک‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود، اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به پلی‌کلینیک‌های مذکور از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با جمع‌آوری تمام تخصص‌ها در این کلینیک‌ها، خدمات مشاوره‌ای در تمام زمینه‌ها به خانواده‌ها ارائه می‌شود و آنها می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

*راه‌اندازی مهدهای کودک در زندان

معاون برنامه‌‌ریزی و هماهنگی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اشاره‌ای به وضعیت خانواده‌های زندانیان کرد و یادآور شد: تمام شهروندان حقوق خاصی دارند و زندانیان زن و خانواده‌های زندانیان نیز به تبع از حقوقی برخوردارند و دولت موظف به پرداختن آنهاست.

نژادی مشکلات زنان زندانی و کودکان همراه آنها در بندهای زندان را یادآور شد و افزود: مشکلات فرزندانی که با مادران خود در زندان هستند بارها گوشزد شده است.

وی بیان داشت: کودکان دو تا چهار سالی که به همراه مادرانشان در زندان هستند جامعه را تک‌جنسیتی می‌بینند و با توجه به قرار گرفتن در سنی که شخصیت بزرگسالی آنها شکل‌ می‌گیرد به‌ شدت در معرض آسیب‌ قرار دارند.

معاون برنامه‌‌ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از پیگیری برای راه‌اندازی مهدکودک‌ در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: ایده‌آل آن است که بچه‌ها در مهدکودک‌های معمولی باشند و اگر امکان ندارد در اتاق‌هایی در فضای زندان برای آنها مهدکودک ایجاد شود.

نژادی گفت: طرح ملی توان‌افزایی زنان‌ آسیب‌دیده و آسیب‌‌پذیر در دستور کار قرار دارد و زندان‌های کشور نیز باید پایگاه داده‌های خانواده‌های زندانی خود را فعال کنند تا مسائل آنها رصد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار