مدیر اقتصادی فدراسیون بدون ذکر جزییات، از اجرای طرح تازه در مهمترین منبع درآمدی فوتبال کشور می‌گوید
تبلیغات دور زمین، یکی از شیوه‌های نادر باقی مانده برای تامین بخشی از مخارج تیمداری و برگزاری مسابقات فوتبال در ایران است؛ اما این مسیر سال هاست با مدیریت غیرشفاف مسئولان رده بالای فدراسیون، مه آلود و نامشخص است و هر سال ساز تازه‌ای کوک می‌شود
کد خبر: ۹۰۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 11 October 2020

یک مصاحبه کوتاه دیگر از عضو هیات رییسه سازمان لیگ که می‌گوید تصمیم قطعی هیات رییسه سازمان لیگ تغییر شکل تبلیغات محیطی در فصل بیستم است، بار دیگر نگرانی ها بابت این تنها منبع درآمدی فوتبال باشگاهی ایران را احیا کرده است.

به گزارش تابناک سمنان صحبت های تازه صادق درودگر در موضوع تبلیغات محیطی، گنگ و مبهم است و نمی توان دقیق از تصمیم سازمان لیگ درباره این بخش مهم از درآمدزایی لیگ برتر ـ که همواره دچار ایرادها و نارسایی‌هایی بوده ـ مطلع شد.

تبلیغات محیطی لیگ فوتبال ایران؛ موش آزمایشگاهی در دست پزشکان ناشی/ صدها میلیارد درآمد آگهی‌های دور زمین در جیب کیست؟

در غیاب حق پخش تلویزیونی، درآمد‌های رایت اینترنتی، کپی رایت پیراهن و اقلام هواداری باشگاه‌ها و ده‌ها راه پول‌ساز دیگر در فوتبال ایران، تبلیغات دور زمین، یکی از شیوه‌های نادر باقی مانده برای تامین بخشی از مخارج تیمداری و برگزاری مسابقات در کشورمان است؛ اما این مسیر سال هاست با مدیریت غیرشفاف مسئولان رده بالای فوتبال، مه آلود و نامشخص است و حتی خبرنگاران نیز کامل و دقیق در جریان دخل و خرج فدراسیون و سازمان لیگ از این محل قرار نمی‌گیرند.

هیچ یک از اهالی رسانه به یاد ندارد که نشست مطبوعاتی با هدف روشنگری در این خصوص توسط مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ برگزار شده باشد و با اعداد و ارقام قطعی و حسابرسی شده، به مردم و باشگاه‌های حاضر در لیگ‌های کشوری گفته شود که دقیقا چقدر پول با فروش و اجاره فضای اطراف زمین‌های فوتبال برای نصب بنر و ال‌ای‌دی نصیب فوتبال فلک زده و ورشکسته ایران شده است.

رییس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال، پست من درآوردی است که صادق درودگر از دوره مهدی تاج یدک می‌کشد و چنین جایگاهی در هیچ کجای چارت تشکیلاتی فیفا برای فدراسیون‌ها دیده نمی‌شود و کمیته بازاریابی، گویا این روز‌ها در مورد مهمترین مساله درآمدی فوتبال باشگاهی ایران هیچ‌کاره شده است!

درودگر درباره تغییر شکل تبلیغات کنار زمین با توجه به شلختگی این تبلیغات در سال‌های گذشته و انبوه برند‌های کنار و پشت زمین به خصوص در ورزشگاه آزادی تهران در جریان بازی‌های لیگ گفت: در مورد شکل تغییرات در سال جاری به دنبال شلختگی نیستیم و داریم سعی می‌کنیم با کیفیت خوب و به شکل مهم (!) پیگیری کنیم تا شکل تبلیغات نیز تغییر کند. کار‌هایی را در این‌باره شروع کردیم تا به نتیجه برسیم و به امید خدا به هر شکلی باشد سعی می‌کنیم این کار را انجام دهیم.

تبلیغات محیطی لیگ فوتبال ایران؛ موش آزمایشگاهی در دست پزشکان ناشی/ صدها میلیارد درآمد آگهی‌های دور زمین در جیب کیست؟

این مسئول اقتصادی فوتبال، که هیچ گزارش واضحی از دو فصل مدیریت اخیرش بر تبلیغات محیطی ارایه نداده و هنوز دقیق معلوم نیست چه میزان پول به سازمان لیگ وصول شده و این پول‌ها اکنون کجاست و چگونه خرج شده و بین باشگاه‌ها تقسیم شده است، ادامه داد: سال اول این تغییرات است و سال بسیار سختی را پیش ‌روی داریم. امسال خودمان این مسئولیت را به عهده گرفتیم و برای اولین سال دچار آزمون و خطا خواهیم بود. این تصمیم قطعی هیات رییسه است تا این کار انجام شود؛ بنابراین، می‌توان از حرف‌های جسته و گریخته درودگر دریافت که سازمان لیگ در سال جاری راسا می‌خواهد تبلیغات محیطی را مدیریت و اداره و در این راه یک مجری استخدام کند.

درودگر افزود: جلساتی برای چگونگی طراحی این تبلیغات برگزار کرده‌ایم. اکنون در حال انتخاب مجری این طرح هستیم و تلاش خواهیم کرد با انتخاب مجری این کار را به درستی انجام دهیم.

جالب اینکه تا امروز هیچ مزایده یا مناقصه‌ای برای حضور مجریان تبلیغات محیطی و پیمانکاران این حرفه برگزار نشده است و مشخص نیست، سازمان لیگ این انتخاب و گزینش پولساز را سلیقه‌ای انجام خواهد داد یا اینکه از روال تشریفات قانونی تبعیت خواهد کرد؟!

تبلیغات محیطی لیگ فوتبال ایران؛ موش آزمایشگاهی در دست پزشکان ناشی/ صدها میلیارد درآمد آگهی‌های دور زمین در جیب کیست؟

به این ترتیب، همچنان پرونده چند صد میلیاردی تبلیغات محیطی فوتبال ایران طی چند سال اخیر، بدون تعیین تکلیف و گزارش به افکارعمومی به صورت محرمانه، از دید عموم پنهان مانده و باز هم باید منتظر ماند و دید نهادهای نظارتی و سازمان های بازرسی و حراست، چه زمانی به موضوع ورود خواهند کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار