کد خبر: ۸۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 06 September 2015
رشت - ایرنا - مراسم معنوی از آستان تا آسمان با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان فعال در بخش آفرینش های ادبی کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع)آستانه اشرفیه برگزار شد.
[مراسم ازآستان تاآسمان با حضور کودکان گیلانی درحرم مطهرآستانه اشرفیه]

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این مراسم با اشاره به اهمیت شناخت قشر کودک و نوجوان از مقام والای امامزادگان استان اظهار کرد: حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آبروی استان و شهرستان آستانه اشرفیه است و مردم گیلان همواره ارادتی ویژه به این امامزاده جلیل القدر دارند.
علی پورحسن اضافه کرد: امامزادگان دست ها و واسطه های نابی هستند که ما می توانیم با توسل به آنها به خداوند متصل شویم.
وی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان باید با کرامات معنوی امامزادگان آشنا شوند، خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف باید با برنامه ریزی های جذاب و مستمر ارتباط و نزدیکی کودکان و نوجوانان را با امامان(ع) و امامزادگان بیشتر کنیم.
پورحسن یادآور شد: پیوند و ارتباط با امامان بزرگوار و امامزادگان همواره می تواند تاثیر بسیار ارزشمندی در آثار ادبی کودکان و نوجوانان داشته باشد.
وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم آشنایی و ارتباط کودکان با اهل بیت (ع) هرچه بیشتر در آثار ادبی اعضای کانون های فکری کودکان و نوجوانان تجلی پیدا کند.
پورحسن در ادامه نیز به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان به بیان گوشه هایی از زندگینامه حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) پرداخت.
در ادامه این آئین معنوی که با مداحی ، چاووشی خوانی و قرائت زیارت نامه همراه بود کودکان و نوجوانان کانونهای فکری کودکان و نوجوانان مراکز مختلف استان گیلان به غبارروبی و عطر افشانی حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) پرداختند.
همچنین کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این آئین به منظور ارائه آثار خویش که با توجه به آشنائی آنان با کرامات معنوی حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) صورت می گیرد در کارگاه ادبی شرکت کردند.
گفتنی است 35 هزار کودک و نوجوان در 31 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان عضویت دارند.
شهر مذهبی آستانه اشرفیه در شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار