رئیس انجمن میراث فرهنگی تموکن گفت: راه دسترسی به شهر باستانی تموکن وضعیت مناسبی ندارد و از مسئولان استانی و ملی می‌خواهیم برای بهسازی و آسفالت مسیر این مجموعه باستانی گردشگری برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۸۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 05 September 2015
ابوذر محتشمی امروز اظهار داشت: صنعت گردشگری امروز به‌عنوان یکی از اقتصادهای مهم جهانی مطرح است و استفاده بهینه از این صنعت نقشی موثر در توسعه فرصت‌های شغلی در مناطق هدف گردشگری دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر درودگاه به‌عنوان یکی از سه روستای هدف گردشگری استان انتخاب شده است، ولی از نظر توسعه زیرساخت‌های گردشگری تحرکی در این روستا شاهد نبوده‌ایم.

رئیس انجمن میراث فرهنگی تموکن خاطرنشان کرد: تخصیص بودجه و منابع اعتباری به‌منظور بهبود مکان‌های گردشگری این روستا از مسائل مهمی است که همه دوستداران صنعت گردشگری شهرستان دشتستان بر آن متفق‌القول هستند.

محتشمی بیان داشت: قرار داشتن میان دو رودخانه شاهپور و دالکی، نخلستان‌های سر به فلک کشیده، مراتع سرسبز، امام‌زاده شاه قطب‌الدین حیدر و شهر باستانی تموکن از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که این روستا در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: معرفی روستای درودگاه از مسائل مهمی است که سبب رونق بیش از پیش صنعت گردشگری در این روستا خواهد شد و انتظار داریم رسانه‌ها و فعالان فرهنگی به‌طور جدی این مهم را مدنظر قرار دهند.

رئیس انجمن میراث فرهنگی تموکن گفت: شهر باستانی تموکن یکی از آثار باستانی برجای مانده از دوره هخامنشیان است که هرساله شاهد بازدید صدها گردشگری بین‌المللی از کشورهای اروپایی و آسیایی و هزاران گردشگر داخلی از آن هستیم، ولی از راه دسترسی مناسب محروم است.

محتشمی اذعان داشت: در نشست‌های مختلف این موضوع را به مسئولان استانی و شهرستانی گوشزد کرده‌ایم ولی تا کنون اقدام خاصی در راستای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: بر اساس اذعان صریح مدیران استان هزینه بهسازی این مسیر باستانی قریب به چهار میلیارد ریال است که در مقابل پروژه‌های عظیمی که در استان شاهد اجرای آن هستیم رقمی ناچیز است.

رئیس انجمن میراث فرهنگی تموکن بیان داشت: امیدواریم با تدبیر استاندار محترم بوشهر برای رفع مشکل مسیر دسترسی شهر باستانی تموکن شعله امید در دل دوستداران تاریخ و تمدن این مرز و بوم زنده شود.

محتشمی خاطرنشان کرد: نبود زیرساخت‌های مناسب جهت نگهداری و حراست از نماد‌ها و ته‌‌ستون‌های کاخ باستانی بردک سیاه از مشکلاتی است که در سایت باستانی تموکن شاهد آن هستیم و این موضوع سبب فرسایش آثار برجای مانده در این کاخ خواهد شد.

وی گفت: احداث زیرساخت‌های مناسب رفاهی برای گردشگرانی که از این روستای توریستی بازدید می‌کنند از ضروریاتی است که مسئولان استان و شهرستان باید مدنظر قرار دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار