وی به کیفیت آب اشاره کرد و گفت: بزرگترین آزمایشگاه آب شمال‌غرب که روزانه ۳۵۰۰ نمونه بر‌می‌دارد در تبریز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: بیش از ۶۶ درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب در استان داریم که این میزان در تبریز ۸۶ درصد است.

وی بیان کرد: دو تصفیه‌خانه بزرگ در تبریز وجود دارد و بالای ۱۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده و به صورت پساب به طبیعت برمی‌گردد.

ایمانلو به طرح‌های هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۱۴۵ میلیارد تومان جمع اعتبار پروژه‌ها است که ۱۳۸ میلیارد تومان از آن، آمادگی افتتاح دارد.

پرت 18.5 درصد آب شرب آذربایجان شرقی

وی با بیان اینکه پِرت استان ۱۸/۵ درصد و در تبریز ۱۷/۵ است، گفت: بزرگترین مشکلی که در جامعه وجود دارد و ظلم بزرگی به نعمت اب است، همان قیمت آن می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: هزینه تولید و انتقال آب ۱۶۰۰ تومان است که بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد در حالیکه این موضوع مصرف آب را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر سال بیش از ۶۰۰ کیلومتر نشتی آب داریم.

وجود 2 هزار انشعاب غیرمجاز 

ایمانلو با اشاره بر اینکه ۲هزار فقره در سال انشعاب غیرمجاز داریم، متذکر شد: ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر در ثانیه از محل جایگزینی آب تامین کرده‌ایم.

وی،در خصوص پرونده مصرف انشعاب غیرمجاز در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج)تبریز گفت: این اقدام توسط یک فرد درجه چندم آن مجموعه انجام گرفته بود و اصلا ربطی به متولی مجموعه نداشت که البته اقدام این فرد بلافاصله شناسایی شد و هیچ‌گونه مصرفی انجام نگرفته بود و خسارتی هم به شبکه وارد نکرده بود و همچنین آن فرد بنا به قانون جریمه پرداخت کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه مشترکین پرمصرف برابر با قانون و آیین‌نامه ۱۷ درصد جریمه می‌شوند، افزود: با گزارش‌های گشت کنترل چندین کارواش که آب شرب مصرف می‌کردند، قطع شدند همچنین به ۱۵۰۰ مشترک اخطار و جریمه داده شد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم فرهنگ مصرف آب گفت: از تولید کاغذ تا آب، طلا،خوراکی،میوه و...غیره آب مصرف می‌شود و این نعمت بزرگی است که باید قدر بدانیم و به فکر آیندگان هم باشیم.فارس