کد خبر: ۸۸۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ 17 August 2020

 

برتری ۳۰ دانش‌آموز آستارا در مسابقات هنری مدارس گیلان

آستارا - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: ۳۰ دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان در سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری مدارس استان گیلان، مقام‌های برتر کسب کردند.

سجاد موسوی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ‌هزار نفر از دانش‌آموزان آستارا در پاییز سال گذشته در مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری مدارس، شرکت کرده و حدود ۱۰۰ نفر آنها به مرحله استانی راه یافته بودند.

وی اظهار کرد: کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان آثار دانش آموزان را بررسی و چند روز قبل، آثار ۳۰ دانش آموز از آستارا را در بخش‌های آوایی، ادبی، هنرهای دستی و تجسمی شایسته عنوان برتر اعلام کردند.

وی بیان کرد: کشف و پرورش استعدادهای برتر فرهنگی و هنری از هدف‌ های این مسابقات بود و باید از ظرفیت دانش آموزان خلاق این شهرستان، در برنامه ‌های مختلف استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش‌ آموزان پیش‌ دبستانی و پایه ‌اولی آغاز شده و والدین با فرزندان خود تا ۱۵ شهریور ماه به مدرسه عدالت مراجعه کنند.

موسوی افزود: سلامت نوآموزان با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌ گذاری اجتماعی سنجش می شود و خانواده ‌ها هنگام مراجعه به پایگاه سنجش سلامت، ماسک و مواد ضدعفونی ‌کننده همراه داشته باشند.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و در سال تحصیلی گذشته ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۶۰ مدرسه آن به تحصیل علم مشغول بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار