کد خبر: ۸۸۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 16 August 2020
 

طرح نذر خون عزاداران حسینی ، از ماه محرم در گیلان راه اندازی می شود.

 

پویش نذر خون در گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیرکل انتقال خون گیلان اعلام کرد : پویش نذر خون در ماه محرم و صفر برای کمک به تامین نیار خونی بیماران در همه پایگاه های انتقال خون گیلان راه اندازی می شود.

  • بابک پاکدل افزود : 11 پایگاه ثابت انتقال خون در شهرهای رشت ، لاهیجان ، لنگرود ، رودسر ، انزلی ، فومن ، تالش ، رودبار ، املش و آستارا آماده دریافت خون اهدایی شهروندان هستند.
  • وی با اشاره به اینکه رشت 3 پایگاه ثابت خون دارد گفت : سامانه خونگیری پیاده راه شهرداری رشت در روزهای غیر تعطیل از ساعت 8 تا 14 ، پایگاه مرکزی در میدان فرهنگ در روزهای غیرتعطیل از ساعت 8 تا 19 و در روزهای تعطیل 8 و 30 دقیقه تا 13 و همچنین اتوبوس ثابت خونگیری در فلکه یخسازی در روزهای غیرتعطیل 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 18 و 45 دقیقه آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان خون هستند.
  • مدیرکل انتقال خون گیلان اعلام کرد : پایگاه های انتقال خون در شهرستان های انزلی ، تالش ، آستارا ، فومن ، رودسر ، لنگرود روزهای غیر تعطیل از ساعت 8 تا 14 آماده خونگیری است.
  • بابک پاکدل با اشاره به اینکه در شهرستان املش فقط در روزهای فرد از ساعت 9 تا 13 به اهداکنندگان خون خدمات داده می شود گفت : پایگاه لاهیجان هم در روزهای غیر تعطیل از ساعت 8 تا 19 به روی اهدا کنندگان خون باز است.
  • وی گفت : اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.
  • گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار