ستاد مقابله با کرونا لارستان دستورالعمل مراسم های ماه محرم را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 12 August 2020

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: ستاد مقابله با كرونا لارستان با صدور اطلاعیه شمار ۴۷ دستورالعمل های مراسم های ماه محرم را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به نزديك شدن به ماه محرم و ايام سوگواري و عزاداري سید و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و دغدغه خاطر همه هموطنان و همشهريان نسبت به چگونه برگزار كردن مراسم عزاداري و با توجه به وضعيت و شرايط فعلي شهرستان در خصوص شيوع ویروس كرونا، اين ستاد پس از اخذ پيشنهادها از روسای هيات هاي مذهبي و بررسي همه جانبه موارد، با توجه به دستورالعمل هاي ابلاغي از ستاد ملي و استاني مقابله با كرونا در نهايت نحوه برگزاري مراسم عزاداري در ماه محرم و صفر را به شرح زير اعلام می دارد:

۱️. عزاداري و سينه زني سنتي لار (دسته هاي سينه زني حيدري و نعمتي شهرقديم و دسته هاي سينه زني شهرجديد) با توجه به سبک سنتي و انجام آن كه قطعا امكان رعايت فاصله گذاري اجتماعي ميسر نيست، برگزار نگردد.

۲️. عزاداري صرفا در فضاي باز و باساعت محدود (حداكثر يك ساعت و نيم) برگزار خواهد شد، كه در اين راستا مي توان از فضاهاي موجود استاديوم هاي ورزشي، حياط مدارس، فضاي باز پارك ها و يا سالن هاي مسقفي كه ارتفاع آنها كمتر از ٦متر نباشد و باداشتن تهويه مناسب استفاده نمود.

۳٫ در جهت كنترل بهتر فاصله گذاري اجتماعي، هيات هاي عزاداري بهتراست از صندلي با فاصله دو متر از هرطرف براي عزاداران محترم استفاده نمايند.

۴️. كليه عزاداران موظفند در طول برگزاري مراسم از ماسك، دستكش و مواد ضدعفوني دست استفاده نمايند.

۵️. توزيع و پخش هرگونه مواد خوراكي و آشاميدني ممنوع مي باشد.

۶️. مراسم شيرخوارگان حسيني در سطح شهرستان برگزار نخواهد شد.

۷️. شهرداريها و دهياري ها نسبت به ضدعفوني كردن مكان ها و فضاهاي برگزاري عزاداري با هيات مذهبي همكاري داشته باشند.

۸️. پخت غذا به ويژه در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی انجام نشود، بلکه نذورات جمع آوری شده در قالب تهيه بسته هاي معيشتي و كمك مومنانه بصورت مواد خام و خشك، بين نيازمندان توزيع گردد.

۹️. برپایی موكب ها پس از تاييد مكان توسط سازمان تبليغات اسلامی شهرستان، صرفا جهت پخش نوحه و مداحي به مدت محدود حداكثر ٢ساعت و باحضور حداقل يك تا دونفر و بدون تجمع مانعی ندارد. اما توزيع هر نوع مواد خوراكي و آشاميدني در این موکب ها ممنوع و در صورت امكان موارد در قالب بسته هاي فرهنگي و بهداشتي از قبيل ماسك و مواد ضد عفونی کننده باشد.

۱۰٫ جابجايي و حركت دسته هاي سينه زني و زنجيرزني ممنوع و هيات ها صرفا در مكان مورد تاييد و اشاره شده در بند ٢ با رعايت فاصله بصورت ثابت، مجاز به عزاداري هستند.

۱۱٫ نظارت و كنترل بر رعايت كليه موازين و پروتكل هاي بهداشتي توسط عزاداران بر عهده مسؤلين هياتهاي مذهبي مي باشد.

۱۲٫ در صورت عدم توجه هيات های مذهبی و هیات امنا مساجد و حسينيه ها و مداحان نسبت به اجراي دستورالعمل ها، سازمان تبليغات در مرحله اول ارايه تذكر كتبي به مسؤلين امر و در صورت تكرار تخلف، ضمن قطع ارائه خدمات عمومي يارانه اي و پشتيباني تا پايان ماه صفر، مجوز هیات فوق نیز لغو و جهت رسيدگي به تخلف به مرجع قضايي معرفي خواهند شد.

برچسب ها: کرونا ، لار ، محرم ، مراسم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار