استاندار ایلام گفت: امروز برخی اظهارنظرها در خصوص نرخ بیکاری استان می‌شود که تا حدودی جانبدارانه است بطور مثال هر جا گزارش مرکز آمار به ضرر استان است را برجسته می‌کنند و به آن بهانه انتقاد می‌کنند و هرگاه این گزارش‌ها به نفع استان است آن را زیر سوال می‌برند در حالیکه هر ۲ این گزارش‌های مثبت و منفی متعلق به یک مرکز، رفرنس و مرجع است.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 29 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام به عملکرد موفق استان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: جذب بالای ۱۰۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در استان باعث اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مازاد بر سهم استان در سال جاری در حوزه روستایی شد.

وی از سرمایه‌گذاری ۴۹۰ هزار میلیارد ریالی ظرف ۳۲ ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: عمده این سرمایه‌گذاری مختص پروژه‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، آب، خاک و کشاورزی و زیرساخت‌هاست.

استاندار ایلام حاصل این حجم بالای سرمایه‌گذاری را آماده شدن بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال طرح و پروژه برای افتتاح و شروع بکار عنوان کرد و گفت: ظرف چند ماه گذشته در ۲ مرحله شاهد افتتاح و شروع بکار برخی از طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و وزارت راه و شهرسازی با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس بودیم.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: اواخر همین ماه نیز فاز دوم پتروشیمی ایلام با پروژه‌های مهمی چون الفین و شیرین‌سازی و چند طرح دیگر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره با کاهش روند نرخ بیکاری استان، اظهار داشت: اگر به گزارش‌های رسمی مرکز آمار ایران بعنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور نگاه کنیم از سال ۹۱ که نرخ بیکاری استان بالای ۱۷ درصد بود و در رتبه ۳۱ کشور قرار داشته‌ایم در دولت تدبیر و امید و طی چند سال گذشته روند کاهشی داشته‌ایم بطوریکه در پایان دولت یازدهم نرخ بیکاری استان به ۱۱.۶ درصد و رتبه ۱۷ کشور و امروز در سه ماهه نخست سال به ۶.۵ درصد و رتبه سوم کاهش بیکاری در کشور رسیده‌ایم.

گزارش‌های مرکز آمار سندی قابل اعتماد برای قضاوت و داوری است

استاندار ایلام یادآور شد: امروز برخی اظهارنظرها در خصوص نرخ بیکاری استان می‌شود که تا حدودی جانبدارانه است بطور مثال هر جا گزارش مرکز آمار به ضرر استان است را برجسته می‌کنند و به آن بهانه انتقاد می‌کنند و هرگاه این گزارش‌ها به نفع استان است آن را زیر سوال می‌برند در حالیکه هر ۲ این گزارش‌های مثبت و منفی متعلق به یک مرکز، رفرنس و مرجع است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: آنچه مرسوم است، اعلام نرخ بیکاری بطور رسمی بر عهده مرکز آمار ایران و مختص چند سال اخیر نیز نیست، از اول همینطور بوده و حالا اگر نقدی به این مرکز است نباید بهانه‌ای برای به چالش کشیدن عملکرد مسوولان استان باشد.

وی به نرخ تورم استان اشاره کرد و گفت: به استناد گزارش مرکز آمار برای ماه‌ها تورم استان بالا بوده و همین ابزاری برای انتقادهای تند و تیز علیه دولت در ایلام شد، حالا همین مرکز از بهبود وضعیت تورم در استان گزارش می‌دهد همان افراد این گزارش‌ها را قبول ندارند در حالیکه تا دیروز به زعم آنان گزارش‌های این مرکز سندی قابل اعتماد برای قضاوت و داوری بوده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: اما واقعیت آن است‌ که‌ در آخرین گزارش مرکز آمار ایران از نرخ تورم تیرماه، استان ایلام در تورم سالیانه رتبه دوم، در تورم نقطه به نقطه رتبه شانزدهم و در تورم ماهیانه رتبه ۳۱ کشور را بدست آورده است.

اشتغالزایی چهار هزار و ۸۰۰ نفری با ایجاد صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در ایلام

سلیمانی‌دشتکی به سرمایه‌گذاری و ایجاد ۲ شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی در استان اشاره کرد و گفت: اینکه در برخی محافل بر سر محل سرمایه‌گذاری بحث است، باید گفت یکی از شهرک‌های تخصصی صنایع پایین‌دستی دولتی در مجاورت پتروشیمی دهلران است و دیگری که سرمایه‌گذاران آن شرکت ایرانیان و بخش خصوصی است بنا به نظر خود آنان و با در نظر گرفتن ارزش بازگشت سرمایه و کاهش هزینه محل ایجاد پروژه مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مهم ایجاد سرمایه‌گذاری در استان است نه محل سرمایه‌گذاری، افزود: نباید در این خصوص ایجاد حساسیت کرد و باید این حق را به سرمایه‌گذار نیز داد که به فکر بازگشت‌ سرمایه و کاهش هزینه نیز باشد.

استاندار ایلام افزود: البته این سرمایه‌گذاری می‌تواند علاوه بر نقش توسعه در استان، برای چهار هزار و ۸۰۰ نفر بطور مستقیم و برای ۹ هزار نفر بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار