رئیس‌کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیرازکارخانه پشم شیشه را یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌هایی عنوان کرد که در شمار صنایع آلاینده شیراز قرار داشته و اظهار داشت: طرح انتقال این کارخانه نیز از سال‌ها پیش مطرح بوده اما با گذشت چندین سال این موضوع هنوز محقق نشده است.
کد خبر: ۸۸۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 28 July 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، نوذر امامی با اشاره به یکصد و بیست و چهارمین جلسه این کمیسیون که به ادامه بررسی صنایع آلاینده شیراز و مساله خروج آنها از شهر اختصاص داشت و با حضور اعضای کمیسیون، شهردار منطقه 9، نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مدیر انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز برگزار شد، گفت: نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، معاونت شهرسازی شهرداری، اداره املاک و مستغلات، اداره امور حقوقی، شهرداری منطقه 9 وهیات مدیره کارخانه پشم شیشه اعضای این کمیته تخصصی هستند که ابعاد مختلف موضوع را بررسی می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بررسی خروج کارخانه‌های آلاینده از حریم شیراز گفت: طرح خروج کارخانه پشم شیشه، سومین کارخانه آلاینده از محدوده و حریم شیراز در کمیته‌‌ای تخصصی به ریاست علی ناصری عضو کمیسیون بررسی و نتیجه اقدامات صورت گرفته به زودی در اختیار شورای شهر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بنا به تائید مسئولان و کارشناسان امر شیراز هشتمین کلانشهر آلوده کشور است بر همین اساس طرح جابه‌جایی بسیاری از کارخانه‌های آلاینده که در حریم و محدوده شهر قرار دارند بارها و بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز طرح انتقال صنایع آلاینده از شیراز را با هدف کنترل آلایندگی هوا و حفظ سلامت شهروندان دانست و تصریح کرد: اما همچنان تعدادی از این صنایع آلاینده در حریم و محدوده شهر فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار