در مراکز صنعتی و کارگاه ها پروتکل‌های بهداشتی بالای ۸۰ درصد رعایت می شود افزود: به نظر می رسد عامل اصلی شیوع بیماری در این شهرستان برگزاری مراسم های عروسی و عزا بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲ 22 July 2020

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه شاهد شیوع ویروس کرونا در روستاهای ییلاقی استان هستیم اعلام کرد: تمامی مسئولان روستایی و عشایری مازندران باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و آگاه‌سازی مردم اقدام کنند.

ایرنا - حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا در آمل با اشاره به اینکه این دوره از بیماری، روستاییان و ییلاقات را نیز درگیر کرده است از بخشداران و دهیاران خواست نسبت به عدم برگزاری مراسم ها و ورود و خروج افراد در روستا ها و ییلاقات کنترل لازم را انجام دهند و نسبت به عدم حضور مردم در ییلاقات طی روزهای آینده اقدام نمایند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

وی با بیان اینکه در مراکز صنعتی و کارگاه ها پروتکل‌های بهداشتی بالای ۸۰ درصد رعایت می شود افزود: به نظر می رسد عامل اصلی شیوع بیماری در این شهرستان برگزاری مراسم های عروسی و عزا بوده است.

معاون ساتاندار مازندران با اشاره به اینکه تالارها و مراکز پرتراکم و پرتجمع کانون اصلی گسترش بیماری کرونا هستند اظهار داشت که در این اماکن زیر ۲۰ درصد اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می گردد.

حسن نژاد با بیان اینکه باید تصمیم جدی جهت قطع زنجیره انتقال بیماری گرفته شود تا مردم باردیگر احساس آرامش خود را به دست بیاورند افزود: باید در این رابطه برخی از رفتارها که موجب سرعت انتقال بیماری می شود را کاهش بدهیم و با اتکاء به ظرفیت های شهرستان گام برداریم .

وی افزود : باتوجه به شرایط فوق حاد در شهرستان آمل تمام بانکها و ادارات با حداقل ظرفیت ممکن نسبت به خدمات رسانی به مردم اقدام نمایند و برای حفظ سلامت مردم و همکاران و با استناد به کاهش مصرف برق در ساعات پیک مصرف برق دورکاری و حتی با رعایت یک سوم و کاهش نیرو اقدام نمایند و شهرداریها نیز با حداقل نیرو خدمات رسانی نمایند .

معاون سیاسی استاندار مازندران گفت : تعطیلی بازار نیز به گونه ای باشد که مردم کمترین حضور را در سطح شهرستان داشته باشند .

وی با بیان اینکه بسیج نسبت به تولید ماسک برای حافظان سلامت و هدیه ماسک و توصیه به مردم در سطح شهر فرهنگ سازی نماید، افزود: برای کنترل این بیماری به تلاش همه جانبه نیاز است و مردم باید برای حفظ جان خود با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تلاش نمایند.

گفتنی است شهرستان آمل یکی از ۱۳ شهرستان با وضعیت قرمز در استان مازندران است که طی دو هفته اخیر با سیر صعودی بیماران کرونایی در این شهرستان ، بیماران بستری از مرز ۴۵۰ نفر عبور کردند.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل در مازندران شیوع یافت و در پیک دوم این بیماری که از نیمه دوم تیرماه در استان بار دیگر روند صعودی به خود گرفت به طوری که هم اکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار