رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی
حسین نجاتی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی این پروژه با اشاره به اینکه این مرکز از نظر سخت افزاری آماده بهره برداری است، گفت: با فراهم شدن پیش نیازهای نرم افزاری این مرکز افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 02 September 2015
به گزارش تابناک تبریز وی عضویت در یکی از مهمترین تشکل های تجاری دنیا و استفاده از تجارب تجاری دیگر کشورها را از اهداف ایجاد این مرکز عنوان کرد و افزود: این مرکز در دوره پساتحریم نقش قابل توجهی در فرایند جهانی شدن تجارت ایران ایفا خواهد کرد.

نجاتی با اشاره به پیشینه تجاری تبریز، یادآوری کرد: مرکز تجارت جهانی تبریز نخستین مرکز تجارت جهانی کشور خواهد بود.

مدیر مرکز تجارت جهانی تبریز هم با اشاره به اینکه ساختمان این مرکز دارای ویژگی های خاصی است و با رعایت ضوابط اتحادیه مراکز تجارت جهانی WTCA ساخته شده است ، گفت: تا کنون برای این مرکز یکهزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده ست.

علی کمک پناه با اشاره به وجود مرکز تجارت جهانی در 330 شهر دنیا با عضویت 750 هزار شرکت تجاری ، گفت: مراحل ثبت اولیه مرکز تجارت جهانی تبریز انجام شده و برای تاییدیه نهایی ملزم به پرداخت 200 هزار دلار به اتحادیه هستیم.

پروژه مرکز تجارت جهانی تبریز شامل برج 37 طبقه با زیر بنای 41 هزار متر مربع ، مرکز خرید و مجموعه های تفریحی و گردشگری با مساحت 150 هزار مترمربع است.

این برج با ارتفاع 192 متر با کاربری اداری ، خدماتی دارای گنبد 35 متری در چهار طبقه با کاربری علمی گردشگری است.

برج مرکز تجارت جهانی تبریز علاوه بر بخش اداری ، شعب بانک ها و دفاتر شرکت های داخلی و خارجی ، دارای سالن برگزاری همایش های تجاری ، استودیو پخش برنامه های زنده تلویزیونی و رستوران گردان است.

این برج با استفاده از فناوری های نوین لرزه گیر و با قابلیت نصب دستگاه های جاذب انرژی زلزله در داخل گنبد ساخته شده است.

فاز بعدی این پروژه شامل مرکز خرید ، واحدهای تجاری ، مراکز بازی و سالن های اجتماعات خواهد بود.

اتحادیه مراکز تجارت جهانی WTCA یک اتحادیه غیردولتی و غیرسیاسی است که در سال 1970 تاسیس شد.

330 مرکز تجارت جهانی در 100 کشور به منظور توسعه روابط تجاری ، اطلاعات خود را شامل تولیدات محلی ، شرایط بازار ، قوانین و مقررات دولتی و فرهنگ تجارت و بازرگانی در اختیار همدیگر قرار می دهند.

در این مراکز دوره های آموزشی علمی کاربردی همچنین همایش ها و کارگاه های تخصصی در مورد مسایل تجارت بین الملل برگزار می شود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز تجارت جهانی تبریز با مشارکت شهرداری تبریز و اداره کل راه و شهرسازی و با سرمایه گذاری گروه مهندسی پردیسان در سال 1386 شروع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار