نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی:
علی علیلو نماینده مردم شبستر درمجلس شورای اسلامی ،درخصوص اظهارات خودروسازان درباره قیمت خودرو گفت: مشروط کردن کاهش قیمت خودرو به کاهش نرخ دلار از سوی خودروسازان قابل قبول نیست.
کد خبر: ۸۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 02 September 2015
به گزارش تابناک تبریز علیلو افزود: به دلیل اینکه خودروسازان در زمان ارائه گزارش به نمایندگان مجلس عنوان می کنند به جز در موارد محدود درساخت خودروهای داخلی نیازی به تامین قطعه از خارج از کشور ندارند،بنابراین نباید در قیمت گذاری خودرو داخلی، خیلی به نرخ ارز توجه شود.

وی با بیان اینکه اظهارات خودروسازان در زمینه قیمت خودرو به نوعی فرار رو به جلو محسوب می شود، افزود: خودروسازان در آغاز تحریم ها عنوان می کردند تحریم عامل گران شدن خودرو است با شنیدن خبر رفع تحریم می گویند باید دلار ارزان شود با این حساب شاید بعد از کاهش قیمت دلار نیز بهانه جدیدی را عنوان کنند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودروسازی افزود: مدیریت در خودروسازی کشور باید ارتقا یابد.

علیلو درباره  کمپین "خریدن خودرو صفر ممنوع"، افزود قبلا نیز هم گفته ام که کمپین‌ "خریدن خودرو صفر ممنوع"، به زیان تولید ملی است، البته خودروسازان داخلی برای احترام به مشتریان باید اقداماتی در جهت رضایت مردم انجام دهند و به نظرات مردم نباید بی اعتنا باشند.

وی با بیان اینکه کمپین‌ "خریدن خودرو صفر ممنوع" باید در حد تلنگر و تذکری برای تحول در خودروسازی کشور باشد، افزود: بر اساس اظهارات خودروسازان  قیمت خودرو ساخت داخل 10 الی 15 درصد از نرخ ارز متاثر است بنابراین قابل قبول نیست که خودروسازان عنوان کنند اگر دلار 1000 تومان شود، قیمت خودرو کاهش می یابد.


خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار