رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، فارس را به وضعیت هشدار کرونایی رساند.
کد خبر: ۸۷۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 10 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، سبب شده است که آمار مبتلایان به کرونا در فارس به طور نگران کننده‌ای افزایش یابد.
به گفته دکتر همتی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خرداد ماه کمتر از صد نفر در روز بود، اما این آمار اکنون به حدود هزار نفر رسیده است که این نشان از افزایش حدود ده برابری ابتلا به کرونا در فارس است.
وی با بیان این که حفظ حداقل یک تا دو متر فاصله از دیگران، سبب کاهش بسیار چشمگیر ابتلا به ویروس کرونا می‌شود می‌افزاید: فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بین ۷۰ تا ۹۵ درصد احتمال ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می‌دهد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید: شیوع ویروس کرونا استان فارس را در آستانه وضعیت قرمز قرار داده و سبب پرشدن ظرفیت بیمارستان‌های استان شده است.
به گفته دکتر همتی، افزایش آمار ناگهانی بیماران کرونایی نشان می‌دهد که بعضی از افراد این بیماری خطرناک را جدی نگرفته اند.
در شبانه روز گذشته ۱۳ نفر در استان فارس به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در فارس به ۲۳۱ نفر رسیده است.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۲۰ هزار و ۴۹۶ تا کنون نفر در فارس به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار