همزمان با موج دوم کرونا در فارس تدابیر و محدودیت‌های جدیدی در سراسر استان کلید خورد.
کد خبر: ۸۷۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 04 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا در مراسم آغاز گشت‌های نظارتی ویژه کرونا گفت: با توجه به رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط بسیاری از افراد جامعه و شیوع روز افزون کرونا در استان، بازرسی و نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی واحد‌های صنفی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح‌های عمرانی و ادارات تشدید می‌شود.
عبدالرضا قاسم پور افزود: بر اساس مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور استاندار فارس از فردا در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است، کارکنان نهاد‌ها و سازمان‌ها که دارای شرایط خاص شامل بیماری زمینه ای، افراد مسن، مادران باردار و مادارنی که دارای فرزند زیر ۶ سال هستند، به صورت دورکاری به ارائه خدمت بپردازند.
وی اظهارداشت: خدمات رسانی مترو و اتوبوس از فردا تعطیل می‌شود و استفاده از ماسک در تاکسی‌ها نیز اجباری است و ماموران نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و شهرداری بر استفاده مسافران تاکسی از ماسک نظارت خواهند کرد.
جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا افزود: برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، عروسی و برنامه اجتماعی و فرهنگی ممنوع است.
قاسم پور گفت: مصوب شده تالار‌های پذیرایی، کافی شاپ ها، قهوه خانه‌ها و برخی واحد‌های صنفی دیگر از فردا به مدت یک هفته تعطیل شوند و رستوران‌ها و فست فود‌ها فقط به صورت بیرون بر ارائه خدمت کنند.
دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز گشت ویژه کرونا و تشدید نظارت بر اصناف و ادارات دولتی و غیردولتی در فارس گفت: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در استان، ۱۲ تیم در شیراز و ۸۲ تیم در دیگر شهرستان‌ها بر رعایت الزامات بهداشت محیط در ادارات دولتی و غیردولتی، اماکن پرتردد و اصناف نظارت خواهند کرد.
وی افزود: این برنامه با همکاری بازرسی استانداری فارس، واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، صمت، شهرداری، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی اجرا می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این نظارت‌ها موارد مختلفی شامل دستورالعمل‌های کشوری برای رعایت اصول بهداشتی در دوران کرونا، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و دستکش، جلوگیری از حضور افراد مشکوک در محل کار و ارجاع آنان به مراکز درمانی بررسی و ارزیابی می‌شود و با افراد و صنوف متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار