رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایلام:
رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایلام از ایجاد نظام رتبه‌بندی تخصصی مهندسین صنعت برق در استان به منظور شناسایی افراد ماهر و مشاوره دادن به صنایع مختلف خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 21 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر مجید ولی‌زاده، اظهار کرد: در جهان یک انجمن علمی معتبر به اسم IEEE وجود دارد که مدیریت تعداد زیادی مجله علمی معتبر در زمینه مهندسی برق عهده‌دار بوده و در صنعت برق استانداردهای مختلفی نیز ثبت کرده و به عنوان معتبرترین مرجع علمی مهندسی برق شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایران در سال 1368 اولین تلاش ها برای تاسیس انجمنی ایرانی که در واقع بتواند در همان راستای علمی انجمن IEEEفعالیت نماید شروع شد و در سال 1371 به صورت امروزی آن یعنی انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران IAEEE تبدیل شدو انتخابات آن هر دو سال یکبار برگزار شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایلام، تصریح کرد: این انجمن  در سال 1398 توانست از شاخه غرب شامل استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام )با مدیریت کرمانشاه( مستقل شود و انتخابات اعضای هیئت مدیره این شاخه همزمان با انتخابات چهاردهمین دوره این انجمن در سراسر کشور، در تاریخ 18 تا 20 آذر ماه 1398 برگزار شد.

ولی‌زاده درباره اهداف این انجمن اظهار کرد:  ایجاد بستری برای همفکری، آموزش و ترغیب مهندسین برق و الکترونیک استان ایلام به منظور افزایش تاثیر گذاری در صنعت و جامعه و ایجاد فضایی پویا برای انتقال تجربیات علمی-عملی به مهندسین جوان از مهمترین اهداف این انجمن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام با بیان اینکه قطعا نیروی انسانی کارآمد یکی از مهمترین سرمایه‌های هر جامع‌ ای محسوب می‌شود، تصریح کرد:  پرورش نیروی متخصص برای حل مشکلات صنعتی می‌تواند موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال مضاعف در استان شود.

ولی‌زاده در باره برنامه‌های این انجمن تازه تاسیس در استان ایلام گفت: معرفی انجمن، اهداف و برنامه ها در سطح استان به منظور ایجاد تعامل حداکثری با ارگانهای مرتبط و همچنین جذب اعضا جدید، ایجاد وب سایت انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه ایلام به منظور اطلاع رسانی از برنامه ها و عملکرد انجمن و تشکیل کارگروه های تخصصی برای ارزیابی وضعیت موجود و نیاز سنجی از جمله برنامه‌های این انجمن است.

وی از برگزاری  کارگاه‌های تخصصی به منظور دانش افزایی مهندسین و انتقال تجربیات علمی به اعضا و  برگزاری بازدیدهای تخصصی از کارخانه ها و مراکز صنعتی برای بحث و ارزیابی دقیق مسائل فنی خبر داد و تصریح کرد: همکاری با دانشگاه‌ها برای تعریف پروژه‌های دانشگاهی به عنوان بخشی از یک پروژه یا مشکل صنعتی از برنامه‌های مهم این انجمن است.

رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایلام ادامه داد: مشاوره فنی به دانشجویان برای انتخاب بهترین مکانها برای گذراندن دوره های کارآموزی و برگزاری سمینارها و کنفرانس های تخصصی منطقه ای و مشارکت در کنفرانس های ملی یکی از اهداف مهم انجمن است.

وی از ایجاد نظام رتبه بندی تخصصی مهندسین صنعت به منظور شناسایی افراد ماهر و مشاوره دادن به صنایع و برگزاری دوره های تخصصی برای مهندسین شاغل در ارگانهای مختلف با اخذ قرارداد با ارگان مربوطه و صدور گواهی معتبر خبر داد و تاکید کرد: در این مسیر نیازمند همراهی متخصصان ، اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط هستیم./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار