حرم مطهر شاهچراغ (ع) به سوگ شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع)، نشست.
کد خبر: ۸۶۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 17 June 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: همزمان با 25 شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری، استان فارس و شهر شیراز یکپارچه سیاه پوش شده است. همچنین حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند.

دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز شهادت امام جعفر صادق (ص)، برای آن امام بزرگوار، مرثیه‌سرایی کردند و اشک ماتم ریختند.

امروز زائران و دلدادگان اهل‌بیت‌(ع) در اندوه شهادت رئیس مکتب شیعه به سوگ نشستند و شیفتگاه اهل بیت (ع) به حرم مطهر آمده‌اند تا به پیشگاه مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) تسلیت عرض کنند و خود را در غم شهادت جد بزرگوارشان شریک گردانند.

امسال اما به‌دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از زائران و مجاوران عزادار از زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) محروم هستند و ویژه‌برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در این حرم به‌صورت مجازی در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام احمد سلامی معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در این باره اظهار کرد: سخنرانی، مداحی و پخش صوت از بلندگو‌های حرم شاهچراغ (ع) همچنین صدا و سیما از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: امروز چهارشنبه 28 خردادماه برنامه‌های ویژه شهادت پیشوای شیعیان، ساعت 17 و 30 دقیقه از شبکه فارس پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: همچنین رادیو حرم از ساعت 6 تا 12 و 30 دقیقه و از ساعت 17 تا 20 و بعد از نماز مغرب برنامه‌های ویژه‌ای دارد که از طریق بلندگو‌های حرم شاهچراغ (ع) پخش می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار