رئیس دادگستری کل استان اصفهان
دستگاه قضا اعتقاد دارد این سود‌ها حاصل توافقات خصوصی نیست و باید براساس دستورالعمل‎های بانک مرکزی اخذ شود.
کد خبر: ۸۶۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 13 June 2020

رئیس دادگستری کل استان اصفهان در اولین نشست اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی قوه قضائیه اصفهان با فعالان اقتصادی گفت: این ستاد قرار است موانع پیش روی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را بررسی و برطرف کند و یکی از این مصادیق، سود‌های کلان و خسارت‎های تاخیر کلانی است که بانک‎ها تحت این عنوان که این توافقات خصوصی هستند می‎گیرند، در صورتی این توافقات به هیچ وجه خصوصی نیست و حاکمیتی است و با بانک‎هایی که سودی بالاتر از دستورالعمل‌های بانک مرکزی دریافت می‌کنند، برخورد می‎شود.
محمدرضا حبیبی با یادآوری نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید» حرکت جهادگونه در مسیر تحقق این شعار را ضرورت دانست و گفت: در جلسه امروز مصوب شد ظرف ۱۰ روز آینده سه کمیته با محوریت؛ بررسی موانع جدی که پیش روی فعالان اقتصادی برای تحقق جهش تولید وجود دارد، نحوه مقابله بیشتر و بهتر با قاچاق کالا (خصوصا واردات بی‌رویه) و بررسی علل افزایش واردات غیرقانونی از طریق مجاری قانونی، با حضور فعالان اقتصادی تشکیل و نتیجه به تهران منتقل شود.
او برخورد با مفسدان را درخواست فعالان اقتصادی دانست و افزود: خوشبختانه بیش از ۹۹ درصد از فعالان استان فعالیت سالم دارند و کمتر از یک درصد هستند که فعالیت اقتصادی و عنوان شرکت را نقاب قرار دادند و فساد می‎کنند، ما با این‌ها برخورد جدی خواهیم کرد.
مبارزه جدی با قاجاق و اقتصاد زیرزمینی، بالا بردن امنیت سرمایه‎گذاری و تسهیل‌گری در این عرصه، نظارت بر اجرایی شدن مصوبات دستگاه‎ها اجرایی، نظارت بر عدم ارائه کالای ایرانی با برند خارجی و... از اهم خواسته‎های فعالان اقتصادی استان از دستگاه قضا در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار