/به دنبال كشف يك محموله قاچاق پرنده در اصفهان/
تابناک: مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: 16 بهله پرنده شکاری که از شهرهای شمالی و شمال شرقی کشور به کشورهای جنوبی خلیج فارس قاچاق می‌شد در اصفهان آزاد شده و قاچاقچیان دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 31 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حمیدظهرابی، با اشاره به دستگیری قاچاقچیان پرندگان شکاری در سمیرم اظهار کرد: قاچاق پرندگان شکاری یکی از مشکلات و معضلات محیط زیست کشور ایران است، چرا که قیمت بسیار بالایی دارند.

وی با بیان اینکه قاچاق پرندگان شکاری معضلی جدی برای محیط زیست ایران است، افزود: این پرندگان در معرض انقراض هستند و مراقبت زیادی می‌خواهند.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: همکاران ما از حرکت یک خودرو مشکوک در سمیرم اطلاع پیدا می‌کنند و با گشت ایست و بازرسی سمیرم هماهنگ شده و خودرو متوقف می‌شود پس از توقف خودرو و بررسی آن 16 بهله پرنده شکاری که پلک های آن‌ها دوخته شده بود کشف می‌شود.

این پرندگان شامل بحری، بالابان و شاهین هستند که از شهرهای شمالی و شمال شرق کشور قاچاق شده‌اند و پس از بررسی رنگ و فنوتیپ آن‌ها متوجه شده‌ایم که قطعا این پرندگان از شمال کشور به یکی از شهرهای جنوبی برده می‌شود.

ظهرابی در خصوص آخرین وضعیت این پرندگان گفت: اين پرندگان سه روز آب و غذا نخورده بودند و پلك چشمانشان به یک دیگر دوخته شده بود تا مسیر و راه برگشت را پیدا نکنند به همین دلیل در حال حاضر کارشناسان ما در حال باز کردن چشمان این پرندگان و آب و غذا دادن به آن‌ها هستند.

وی با بيان اينكه قاچاقچیان دستگیر شده‌اند تا زمان پرداخت جریمه آزاد نخواهند شد، تاکید کرد: در حال حاضر برای آزادی متهمان وثیقه‌ای60 میلیونی در نظر گرفته شده است، اما خسارتی که آن‌ها به محیط زیست وارد آورده‌اند بر اساس قانون شورای عالی محیط زیست 960 میلیون تومان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار