مرکز ملی فرش ایران به دنبال مدرن کردن فرش دستباف و گسترش بازارهای بین المللی است.
کد خبر: ۸۶۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱ 12 June 2020

رییس مرکز ملی فزش ایران در کمیته فرش دستباف اصفهان گفت: این مرکز درنظر دارد تا به منظور افزایش تمایل مشتریان بین المللی به خرید این کالای اصیل و با ارزش ایرانی به صورت پایلوت در اصفهان بر روی فرش دستباف مدرن کار کند.
فرحناز رافع به ایجاد خانه‌های فرش دربرخی کشور‌های اروپایی و آسیایی برابر ماده ۴۶ بند د برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: به این منظور هم اکنون در کشور روسیه این طرح را اجرا و قصد داریم ، این خانه‌ها را در امارات، چین وایتالیا نیز با هدف افزایش صادارت کالا‌های غیر نفتی ایجاد کنیم.
وی در خصوص راه اندازی کرسی‌های علمی فرش دستباف نیزگفت: ارتقای منزلت اجتماعی بافندگان فرش دستباف و استفاده از کسب و کار‌های نوین همانند شرکت‌های دانش بنیان و استارآپ‌ها و رونق فروش اینترنتی برای شناسایی بازار‌های جدید بین المللی از جمله اهداف برگزاری این کرسی‌ها است.
رافع ادامه داد: رونق گرفتن بسته مشوق‌های صادراتی و تسهیلات بانکی و فنی و اعتباری ، از برنامه‌های این مرکز به منظور تشویق تولید کنندگان به صادارت و بافت فرش‌های متناسب با سلیقه مشتریان خارجی است.
وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ، توجه چندانی به صنایع جانبی فرش نشده است افزود: اصفهان با وجود ظرفیت‌های عظیمی که در تولید فرش دستباف دارد، متاسفانه وارد کننده مواد اولیه در تولید این کالا است که باید با همت مسوولان استانی این مشکل برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار