کد خبر: ۸۶۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 11 June 2020

به دنبال تعطیلات و کاهش محدویت ها، سوال پیش می آید که مردم در خرداد ماه چقدر سفر رفتند؟

داستان چیست؟

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که در مجموع 31 استان کشور 429 هزار و 321 سفر، 3 میلیون و 303هزار و 648 تردد و 4 میلیون و 179هزار و 318 نفر شب اقامت ثبت شده است.

به گفته تیموری جز مجموعه های آب درمانی ، همه تاسیسات گردشگری باز شده اند.

آمارهایی که معاون گردشگری اعلام کرد در بازه زمانی اول تا 16 خردادماه، پس از کاهش ترددهای بین استانی، درحالیکه دو تعطیلی عید فطر و نیمه خردادماه را دربر می گیرد، با وجود هشدارهای مکرر برای پرهیز از سفرهای غیرضروری ثبت شد. در این آمارها به مجموع سفرهای ریلی و هوایی اشاره ای نشده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از فعالیت آژانس های گردشگری از 18 خردادماه خبر داد. این درحالی است که تبلیغ تورهای گردشگری آژانس ها با پایان یافتن ماه رمضان و کاهش محدودیت ترددهای بین استانی از سر گرفته شده و به گفته آژانس دارها، تورهای گردشگری در تعطیلات نیمه خردادماه برگزار شدند. معاون گردشگری نیز پیش از تعطیلات چهاردهم و پانزدهم خردادماه در خبری اعلام کرده بود: محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی وجود ندارد.

تیموری همچنین گفت: برای اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی از 1 تا 16 خرداد، در مجموع 26 هزار و 213 بازدید از تاسیسات گردشگری انجام شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اما به موضوع رسیدگی به شکایت و تخلفات تاسیساتی که پروتکل ها را رعایت نکرده اند، اشاره ای نداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار