معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام از عموم دانش آموزان دختر این استان برای ثبت نام در مدارس مقطع متوسطه دوم علوم و معارف اسلامی صدرا دعوت کرد.
کد خبر: ۸۵۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 07 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام حشمت الله رستمی افزود: هم اینک دو مدرسه معارف اسلامی صدرا در شهر ایلام و دره شهر راه اندازی شده است که در مجموع ۱۱۵ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم در این مراکز تحصیل می کنند.

وی گفت: مدارس اسلامی صدرا با این هدف راه اندازی شده و فعالیت می کنند که دانش آموزان در این مراکز آموزشی با معیارهای اسلامی بیش از پیش آشنا شده و در آینده نیروی جوان متعهد و متدین آماده ورود به مراکز دانشگاهی و یا حوزوی شوند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: در این مدارس در کنار دروس تحصیلی برنامه های تربیتی خاص برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی اجرا می شود.

وی افزود: طرح راه اندازی مدارس اسلامی با عنوان مدارس علوم و معارف صدرا از سال ۸۴ در این استان شروع و تاکنون نیز دانش آموزان زیادی از این مدارس وارد دانشگاه ها، مراکز فرهنگی و نهادهای اجتماعی شده اند.

وی نظارت های این اداره کل بر فعالیت مدارس اسلامی را شامل انتخاب مدیر مدرسه با نظارت مشترک این سازمان و آموزش و پرورش، تامین هزینه های جاری و فرهنگی مدارس تامین مربی پرورشی، جذب مستخدم و تامین دبیران دروس مازاد عنوان کرد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام بیان کرد: در صورت استقبال دانش آموزان توسعه مدارس اسلامی در استان در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام رستمی با ذکر اینکه تحصیل در این مدارس برای دانش آموزان رایگان است، گفت: فعالیت های فرهنگی و مذهبی و اعزام به اردوهای زیارتی در طول سال برای دانش آموزان این مدارس اجرا می شود.

۱۰۰ هزار دانش آموز در استان ایلام سال تحصیلی جاری به تحصیل اشتغال داشتند.

حدود ۲۰ هزار دانش آموز در مدارس معارف اسلامی صدرا سراسر کشور تحصیل می کنند.ح

 

ایرنا‭

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار