تابناک: در حال حاضر کف میدان نقش جهان و خیابان هایی که بروی تردد خودروها، مسدود شده ، آسفالت است درصورتیکه با اجرای طرح پیاده روسازی باید ظاهر این مکان نیز متناسب با نوع کاربری آن باشد.
کد خبر: ۸۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 30 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، بیش از یک سال است که از ممنوعیت تردد خودروها در میدان نقش جهان می گذرد و این میدان برای حفظ و نگهداری بیشتر از آثاری که در خود حای داده است تنها به پیاده راه تبدیل شده است.

این ممنوعیت یکی از بهترین تصمیمات برای حفظ بناهای تاریخی اصفهان بوده است اما با گذشت حدود 16 ماه از اجرایی شدن این تصمیم، هنوز تکلیف پیاده رو شدن دو خیابان منتهی به میدان نقش جهان، یعنی خیابان حافظ و سپه روشن نشده است.

این دو خیابان که هردو از دو طرف به میدان نقش جهان ختم می شوند، و با توجه به ممنوعیت تردد خودروها باید تبدیل به پیاده رو شوند.

این طرح البته در مورد خیابان چهارباغ عباسی اصفهان هم وجود دارد اما هنوز بسترهای لازم برای جایگزینی خیابان های اطراف چهارباغ به جای این خیابان ایجاد نشده است لذا تبدیل چهارباغ به پیاده رو در اصفهان در حد یک آرزو باقی مانده است.

اما موضوع در مورد میدان نقش جهان متفاوت است چراکه این میدان هم بسترهای لازم را برای اجرای این طرح عملیاتی کرده است و هم به عنوان یک میدان تاریخی که روزانه پذیرای هزار گردشگر داخلی و خارجی است، بهتر است با ظاهری آراسته‌تر میزبانی خود را تکمیل کند.

در حال حاضر کف میدان نقش جهان و خیابان هایی که بروی تردد خودروها مسدود شده، آسفالت است درصورتیکه با اجرای طرح پیاده روسازی باید ظاهر این مکان نیز متناسب با نوع کاربری آن باشد.

البته این مسئله چندی پیش در شورای فنی اداره‌ کل میراث فرهنگی استان اصفهان مطرح و قرار شد با وجودیکه طرح کف سازی و پیاده روسازی محور سواره میدان نقش جهان، حد فاصل خیابان سپاه تا حافظ، هنوز به تائید دفتر ثبت جهانی در تهران نرسیده است اما مجری طرح تا زمان تصویب نهائی طرح به ویژه بخش داخل میدان، نسبت به کف‌سازی خیابان‌های سپاه و حافظ تا محل تلاقی با میدان نقش جهان اقدام کند.

البته تاکنون هیچ اقدام عملی در این خصوص اجرایی نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار