رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار از شهرک های «جوادیه» و «پردیس»، گفت: راهی شدن سرریز فاضلاب شهر صدرا به سمت چشمه ها و باغ های تنگه «قره پیری» در شمال غرب شیراز، مشکلات عدیده ای از جمله آلودگی آب قنات ها، چشمه ها، بوی تعفن، آلودگی محیط زیست و ... را برای شهرک های «جوادیه» و «پردیس» ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۵۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 19 May 2020

تابناک فارس: «نواب قائدی»افزود: برای رفع این مشکل، تعیین تکلیف ضروری است تا ساکنان شهرک های «جوادیه»، «پردیس»، «آرین» و حتی شیراز از خطرات ناشی از فاضلاب در امان باشند.

بر اساس ادعای علوم پزشکی، فاضلاب شهر صدرا تا منطقه جوادیه شیراز می آید و وارد قنات ها نیز می شود که این امر یک تهدید عمومی علیه سلامت است و در صورتکیه این معضل حل نشود ممکن است با پیک بیماری های نظیر مالاریا مواجه شویم.

آبان 98 دادستان عمومی و انقلاب شیراز به مسئولان یک ماه فرصت داد تا شرایط کنونی فاضلاب صدرا را سر و سامان دهند.از آن فرصت یکماهه 7 ماه گذشت و خبری از سر و سامان فاضلاب صدرا نشد!

وی با اعلام اینکه آمادگی شورا و شهرداری شیراز برای رفع این مشکل، عنوان کرد: مقرر شد تا شهرداری منطقه 6 با همکاری اداره آبفای شیراز برای جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی، مبادرت به لوله گذاری آب های سطحی در محدوده شهرک «پردیس» کند.

قائدی ادامه داد: طبق قول مساعد اداره آبفای شیراز، این عملیات لوله گذاری به صورتی انجام می شود که تا حد ممکن از تداخل آب فاضلاب با آب قنات ها جلوگیری کند.

عضو شورای شهر و ناظر شورا در شهرداری منطقه شش بیان کرد: طبق توافقات انجام شده با اداره آبفای شیراز، تصفیه خانه شهر صدرا نیز در سال جاری راه اندازی می شود و وظیفه داریم دغدغه و نگرانی به حق شهروندان را پیگیری و برای رفع آن تلاش کنم.

قائدی با اشاره به راه اندازی این تصفیه خانه، گفت: آغاز به کار این تصفیه خانه، کمک شایانی به حفظ سلامت شهروندان خواهد کرد و از همکاری شرکت آب و فاضلاب شیراز، شهرداری منطقه و یاوران شورا قدردانی می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار