معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بیش از ۶ هزار کارگر در استان زنجان برای دریافت بیمه بیکاری نام نویسی کرده اند.
کد خبر: ۸۴۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 05 May 2020

کریمی معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در پی شیوع کرونا تا به این لحظه ۶ هزار و ۸۴۷ نفر برای بهره مندی از بیمه بیکاری در سامانه وزارت کار نام نویسی کرده اند.

کریمی افزود: از این تعداد ۵ هزار و ۹۲۱ نفر مشمول شناخته شدند.

او گفت: بیشترین کارگرانی که برای بیمه بیکاری نام نویسی کرده ۳ هزار و ۳۱۷ کارگر بخش خدمات بوده که در مشاغل پر خطر همچون رستوران ها، تالار‌های پذیرایی، طباخی ها، حمل و نقل عمومی، باشگاه‌های ورزشی، مجتمع‌های فرهنگی و هنری فعالیت داشته اند.

معاون روابط کار استان زنجان گفت: ۲ هزار و ۴۱۶ نفر دربخش صنعت و ۴۶ نفر در بخش کشاورزی برای دریافت بیمه بیکاری به صورت اینترنتی فرم‌های خود اظهاری تکمیل کرده اند.

کریمی ادامه داد: آن دسته از افرادی که از کار بیکار می‌شوند از روز شروع بیکاری یک ماه زمان دارند تا در سامانه وزارت کار ثبت نام کنند.

او افزود: در شرایط حوادث غیرمترقبه همچون شیوع کرونا هر کارگری که فقط یک ماه حق بیمه پرداخت کرده و سپس بیکار شده باشد می‌تواند جهت دریافت بیمه بیکاری اقدام کند.

به گفته معاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در پی شیوع کرونا در استان زنجان کارگاه فولاد ایجرود با ۲۵۰ کارگر تنها واحد تولیدی است که ۴۰ درصد کارگران تبعه چینی آن با بازگشت به کشورشان فعالیت آن به طور کامل تعطیل شد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار