کد خبر: ۸۴۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 04 May 2020

برنج بینام از ارقام پر محصول برنج است که که از تغییرات ژنتیکی برنج های ایرانی به دست آمده است. این برنج پس از آزمایش در زمین های استان مازندران نشان داد که از قابلیت تولید بالایی برخوردار است. این برنج بعد از پخته شدن نرم و خوش خوارک است، اما به دلیل ساختار آن، دچار تورم و گرد شدن می شود. به همین دلیل از بازار فروش خوبی برخوردار نیست و با قیمت های پایین تری به فروش می رسد.

برنج بینام اغلب بعد از برداشت کشت اول برنج کاران مازندرانی توسط آنها استفاده شده تا در کشت دوم به عمل آید. به خاطر اینکه کشت دوم برنج برای کشاورزان ریسک هایی نیز به دنبال دارد، از جمله اینکه ممکن است برداشت آن به سرمای پاییز بخورد، از برنج بینام به جای برنج طارم استفاده می کنند، چرا که برنج بینام از تحمل بیشتری در سرما برخوردار است و زودتر به عمل می آید. این برنج در اوایل مرداد ماه کاشته شده و اوایل آبان برداشت می گردد.

طول دانه خام برنج بینام ۶٫۵ میلیمتر و طول دانه پختنه آن ۱۰ میلیمتر است. همچنین رنگ دانه این برنج کمی شفاف تر از برنج طارم و صدری بوده و عطر آن در حد متوسط ارزیابی می شود.

برنج بینام برای مصارف خانگی و استفاده به عنوان پلو پیشنهاد نمی شود و بهتر است از سایر غذاهایی که برنج در آنها یک ماده اولیه به شمار می رود، به کار گرفته شود. برای مصارف خانگی و لذت بردن از طعم اصیل برنج ایرانی بهتر است از برنج طارم استفاده نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار