امام جمعه موقت بندرعباس با نهی جریانات سیاسی از تخریب یکدیگر گفت: جریان های سیاسی کشور در مسیر وحدت و همدلی حرکت کنند.
کد خبر: ۸۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 28 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس بر لزوم وحدت تاکید کرد و اظهارداشت: اسلام منادی وحدت و توحید است لذا این نعمت را قدر بدانید و حافظ آن باشید.
 
وی با اشاره به مخالفت شدید دین مبین اسلام با اختلاف، وجود تفرقه در هرجامعه ای را عامل نفوذ بیگانگان دانست و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پرتو وحدت و یکپارچگی و مقابله با اشغالگران شکل گرفت.
 
حجت الاسلام فروزان نژاد تصریح کرد:اگر خدایی ناکرده زمزمه اختلاف و تفرقه در کشور شنیده شود زنگ بسیار خطرناکی برای اتحاد و همبستگی خواهد بود.
 
وی تأکید کرد: جریان‌های سیاسی هرگز نباید در جهت تخریب طرف مقابل تلاش کنند، باید بر حفظ وحدت و یکپارچگی اهتمام ورزند زیرا که مسلمانان بر اصل اخوت و برادری معتقدند و هیچ مسلمانی حاضر به ریختن خون برادر دینی خود و تخریب اموال او نمی شود.
 
حجت الاسلام فروزان نژاد، وحدت و اتحاد را معجزه اجتماعی خواند و تصریح کرد: وحدت معجزه ای بود که در صدر اسلام به کمک این دین آمد و توانست جاهلیت صدر اسلام را درمان و سامان ببخشد از این رو در جامعه کنونی با حفظ وحدت و اتحاد می توانیم بر استکبار و نقشه های شوم آنان پیروز شویم.
 
امام جمعه موقت بندرعباس معتقد است؛ رمز موفقیت ما در دنیای امروزی همان رموزی است که در اوایل انقلاب توسط رهبر کبیر و فرزانه انقلاب در کالبد این ملت دمیده و جانی دوباره به آنان بخشید.
 
خطیب جمعه بندرعباس در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم و برگزاری برنامه های متنوع در دهه کرامت گفت: هر چه به ائمه اطهار نزدیک‌تر شویم سعادتمند‌تر خواهیم شد.
 
حجت الاسلام فروزان‌نژاد همچنین با اشاره به هفته دولت اظهارداشت: شهادت رجایی و باهنر به دست منافقان کور دل سبب شد تا روزهای اول شهریور را به نام هفته دولت نامگذاری کنند و دولت ها در این هفته موظفند تا کارکرد و فعالیت های خود را برای مردم تبیین و تشریح کنند.
 
وی ادامه داد: روز هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است، در اغلب کشورهای همسایه، امنیت و آرامشی برقرار نیست از این رو مردم ایران باید قدردان امنیتی باشند که در سایه تلاش و زحمات شبانه روزی نیروهای امنیتی در کشور حاکم است.
 
امام جمعه موقت بندرعباس، کشور ایران را امن ترین کشور نه تنها در منطقه که در دنیا معرفی کرد و تصریح کرد: امروزه جریان‌های انحرافی روی کار آمده‌اند که با خدشه دار کردن وحدت بین امت اسلامی قصد دارند امنیت و آرامش مسلمانان را از آنان سلب کنند از این رو کشورهای اسلامی زمانی می توانند پیروز میدان باشند که همه با هم متحد و یکپارچه شوند.
 
وی یادآور شد: مردم ایران اسلامی از دوران طاغوت درس گرفته‌اند و هیچوقت این انقلابی را که با وحدت و پیروی از رهبر کبیر انقلاب به دست آورده اند را از دست نخواهند داد، چهره های ارزشمندی چون رجایی و باهنر و از جانبازی چون مقام معظم رهبری را هرگز فراموش نمی کنند.
 
وی مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خواند گفت: بر همه واجب است تا در چارچوب اندیشه های رهبری حرکت کنیم.
 
امام جمعه بندرعباس در ادامه به روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس اشاره کرد و افزود: انگلیس، این شیطان خطرناک در گذشته آسیب های زیادی به کشور وارد کرده است بنابراین باید مراقب بود و هرجا احساس شد که سفارتخانه انگلیس بخواهد جاسوسی کند به سرنوشت آمریکا و آن لانه جاسوسی دچا خواهد شد.
 
حجت الاسلام فروزان‌نژاد در جواب خواسته اوباما مبتنی بر اینکه کشور ایران باید تغییر کند گفت: باید بگوییم که اوباما دیر از خواب بیدار شده است، کشور ایران به فرموده قرآن و براساس آموزه‌های دینی دائما در حال تغییر و تحول است اما نه آن تغییری در مدنظر اوباما و همدستانش است.
 
وی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تشریح عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با قدردانی از دولت، کاهش وعده‌ها، ثبات اقتصادی، پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای، ابطال قطعنامه شورای امنیت ملی بر علیه ایران را از مهم ترین دستاوردهای این دولت برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار