معاون وزیر بهداشت در سبزوار:
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در یک سال اخیر، بیش از ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 28 August 2015
رسول دیناروند در نماز جمعه شهرستان سبزوار با بیان اینکه دولت یازدهم با دوری از تنش‌های درونی و زیر سایه مقام معظم رهبری توانسته خدمات خوبی را به مردم ارائه دهد، اظهار داشت: آرامش و ثبات روانی حال حاضر کشور در عرصه اقتصادی هم وجود دارد و دولت در کنترل نوسانات اقتصادی کشور بسیار موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه تورم در 2 سال اخیر بسیار کاهش یافته است، افزود: در مدت 2 سال تورم 3 برابر کاهش یافته و الان تورم در کشور حدود 13 درصد است و هدف دولت که برای پایان سال در نظر گرفته بود در 6 ماه نخست سال تحقق یافت.

وی با بیان اینکه با اشاره به مذاکرات و توافقات هسته ای، خاطرنشان کرد: اگرچه تحریم‌ها زیان‌های زیادی را برای ما داشت اما قدرت ایستادگی و مقاومت در شرایط سخت از جمله ویژگی های مثبت آن برای مردم و مسئولان بود.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور با تاکید بر اینکه ایران از مواضع خود در زیر سایه رهبری کوتاه نمی آید، عنوان کرد: با تدبیر و درایت دولت و مسئولین و با رهنمود گرفتن از مقام معظع رهبری اکنون ایران در ثبات منطقه نقش بسزایی دارد.

دیناروند با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، یاد آور شد: یکی از اهداف اجرای این طرح ثبات و ایجاد آرامش دارویی در کشور بود زیرا در دولت گذشته بحران دارویی و کمبود بیش از 100 قلم دارو گریبان گیر مردم و بیماران بود که دولت یازدهم توانست طی مدت 5 ماه این ثبات و آرامش را در بازار داروی کشور برقرار کند.

وی با اشاره به ایجاد عدالت در دسترسی به دارو، ادامه داد: ایجاد عدالت در سلامت بسیار هزینه بر است و دولت باید در این زمینه سرمایه گذاری ویژه نماید که این امر نیز در دولت یازدهم محقق شد.

رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ایجاد بیش از 100 خانه بهداشت در سطح کشور اضافه کرد: کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم از دیگر اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت است که اقدام نخست در این امر بیمه کردن رایگان مردم بود.

دیناروند تصریح کرد: میلیون‌ها نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند و تعداد افرادی که طی یک سال گذشته تحت پوشش بیمه رایگان واقع شدند از مرز 10 میلیون نفر عبور کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار