احمد ترابی ادامه داد: مالکان بنا با مراجعه به اداره کل اطلاع یافتند که حق فروش ملک خود را دارند، اما اجازه تخریب ندارند و به هیچ عنوان اجازه تخریب به آن داده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۴۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 30 April 2020
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در رابطه با انتشار خبری در فضای مجازی دیوار مبنی بر فروش یک بنای تاریخی گفت: خانه سماوات در خیابان بوعلی کوچه شهید نیلی همدان واقع شده و جزء بنا‌های با ارزش تاریخی استان همدان است که پرونده ثبت آن در دست اقدام بوده و به محض آماده شدن برای ثبت به تهران ارسال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، احمد ترابی ادامه داد: مالکان بنا با مراجعه به اداره کل اطلاع یافتند که حق فروش ملک خود را دارند، اما اجازه تخریب ندارند و به هیچ عنوان اجازه تخریب به آن داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه خود بنا دارای ارزش تاریخی است، با توجه به قرار گیری در بافت تاریخی و حریم خانه ضرابی و آرامگاه بوعلی، محدودیت ارتفاع داشته و اجازه ساخت و ساز به آن داده نمی‌شود و در صورت معامله ملک، صاحب جدید ملک نیز به هیچ عنوان اجازه تخریب و ساخت و ساز این بنا را نخواهد داشت و صرفاً موظف به حفظ و نگهداری بنا خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار