مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با هشدار به مردم در رعایت کردن فاصله اجتماعی گفت: رعایت نکردن فاصله اجتماعی و تشکیل اجتماعات در خوزستان به زودی موجب افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در این استان خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ 19 April 2020

علی خدادادی بیان کرد: با توجه به رعایت نکردن برخی از مردم در رعایت نکات بهداشتی و حضور آنها در اماکن شلوغ به زودی شاهد تبعات آن و افزایش شمار مبتلایان در استان به ویژه در بین افراد بی گناه سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواهیم بود.

وی افزود: اگر میزان مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان همچنان روند افزایشی داشته باشد، بیمارستان‌ها استان جوابگوی نیاز برای پذیرش بیماران نیستند.

وی ادامه داد: با افزایش آمار مبتلایان به این ویروس ، تجهیزات حفاظت فردی بیش از پیش نیاز است به همین دلیل توسعه کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش ‌توسط داوطلبان ‌خانههای هلال و مرکز هدایت حرکت‌های جهادی با کمک خیران در دستور کار این جمعیت است.

خدادادی بیان کرد: این تجهیزات در اختیار بیمارستان ها و افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند و در خانه فرنطینه هستند قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: تلاش داریم تا با فرهنگ سازی فاصله‌گذاری اجتماعی، مردم را به رعایت هر چه بیشتر نکات بهداشتی تشویق کنیم .

وی گفت: هلال احمر بسته‌های معیشتی و حمایتی را بین بیماران سخت علاج، قلبی، ریوی، هموفیلی، دیالیزی، دیابتی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و سالمندان که زمینه ابتلا به این بیماری را دارند در حال توزیع دارد.

خدادادی افزود: توزیع این بسته‌ها با هدف کاهش تردد این افراد در جامعه انجام گرفته تا امکان ابتلای این گروه پر خطر به ویروس کرونا و میزان مرگ میر ناشی از آن به حداقل ممکن برسد.

با آغاز به کار مشاغل از ۲۳ فروردین و لزوم اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان برخی از مردم این اصل و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار