فاطمه یادگاری گفت: ۳۴ هزار و ۲۷۶ نفر در استان همدان سال گذشته نسبت به اهدای خون اقدام کردند که ۸۱۳ نفر از این تعداد بانوان بودند و این آمار نسبت به سال گذشته حدودی کاهش داشته است
کد خبر: ۸۳۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 16 April 2020
مسوول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از کمبود خون مورد نیاز بیماران در ماه مبارک رمضان، اهدای خون را به این ماه موکول کنند.

به گزارش ایرنا، یادگاری بیان کرد: همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان میزان اهدای خون روند نزولی دارد بنابراین اداره کل انتقال خون از اهدا کنندگان می‌خواهد در این ماه مبارک نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان پرسنل انتقال خون همدان در ۲ شیفت صبح و بعد از افطار در خدمت مراجعه کنندگان هستند و نوبت بعدازظهر در این ماه تعطیل است.

مسوول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان یادآوری کرد: پس از شیوع ویروس کرونا آمار مراجعه برای اهدای خون به علت ترس از ابتلا به این ویروس روند کاهشی داشت و فراخوان‌های پیامکی و تلفنی صورت گرفت.

یادگاری اضافه کرد: البته انتقال خون به منظور پیشگیری ابتلا پرنسل و مراجعه کنندگان به ویروس کرونا روزانه در چند نوبت اقدام به گندزدایی و ضدعفونی محیط داخلی و پیرامونی این مجموعه کرده و امکانات بهداشتی مورد نیاز در اختیار اهدا کنندگان قرار داد.

وی ادامه داد: همچنین سایت اینترنتی برای نام نویسی شهروندان و پرهیز از ازدحام در مرکز انتقال خون و اتلاف وقت آن‌ها پیش بینی شد و شهروندان پیش از مراجعه به مراکز انتقال خون با مراجعه به سایت nobatdehi.ibto.ir نسبت به ثبت نام و دریافت وقت به صورت اینترنتی اقدام کردند.

مسوول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان اظهار داشت: پس از فراخوان‌های صورت گرفته، به ویژه از سوی رسانه ملی خلا کمبود خون رفع شد و هم اینک همه گروه‌های خونی و پلاکت‌ها به اندازه کافی ذخیره شده است بنابراین به مراجعه کنندگان توصیه می‌شود که ماه رمضان برای اهدای خون مراجعه کنند.

یادگاری خاطرنشان کرد: ۳۴ هزار و ۲۷۶ نفر در استان همدان سال گذشته نسبت به اهدای خون اقدام کردند که ۸۱۳ نفر از این تعداد بانوان بودند و این آمار نسبت به سال گذشته حدودی کاهش داشته است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار