نشست استاندار با اصحاب رسانه؛
استاندار آذربایجان شرقی در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری استان، ضمن تشریح سیاست‌های دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف، گزارشی از عملکرد دو سال گذشته استان و دستاوردهای حاصل شده در این مدت را ارایه کرد.
کد خبر: ۸۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 27 August 2015
به گزارش تابناک تبریزدکتر اسماعیل جبارزاده در این نشست صمیمی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) و هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: خدارا شاکریم که توفیق خدمت به مردم غیور آذربایجان را برای سومین سال به ما عنایت فرمود. دولت باتلاشهای صورت گرفته در دو سال گذشته ثابت کرده است که به وعده های داده شده پایبند بوده و در دوسال آینده نیز به صورت صادقانه خدمت خواهد کرد. مهمترین کار دولت در دو سال گذشته را توافق هسته ای است که با راهنمایی های مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان حاصل شد.

وی در ادامه افزود آنچه که دولت در این دو سال انجام داده به صورت کارنامه ارائه خواهند کرد لذا آنچه بنده می توانم طی گزارشی به شما عرض کنم به این شرح است که ما در راستای سیاست های ابلاغی دولت تدبیر و امید در بدو ورود به استان یک جمع بندی از وضعیت موجود کردیم و با توجه به داشته ها و نیازهایمان برنامه ای برای 4 سال نوشتیم تا براساس ان برنامه عمل کرده تا استان را به شکوفایی برسانیم.

استان را درشرایطی تحویل گرفتیم که در خیلی از بخش ها مانند اقتصادی،کشاورزی و صنعت و ناهنجاری های اجتماعی دارای مشکلات فراوانی بود. با معیار آمار سازمان آمار کشور در آن زمان استان وضعیت خوبی در کشور نداشت.

ما سعی و تلاش خودمان را برای بهبود وضع استان انجام دادیم که بحمدالله الان استان ازلحاظ امنیت و فضای کسب و کار ومسائل اجتماعی در رده های بالا و قابل قبول کشور قرار دارد. کار دیگری که ما سرو سامان دایم همین موسسه های مالی بودند که سرمایه افراد زیادی را به یغما برده و چه بلاهایی را بر سر مردم آوردند.در سایه همکاری با تشکیلات قضایی استان و مدیریت استان بحمدالله چنین مشکلاتی در استان حل شده است. در مقوله های واحدهای صنعتی نیز از 28 واحد بحرانی به تعتداد بسیار پایینی رسیده ایم که در صدد به صفر رساندن این آمار هستیم. مصمم هستیم تا هیچ کارگری چند ماه طلب کار نباشد.

در سال 94 نسبت 92در مسائل تحقق بودجه ای نیز عملکرد خوبی داشتیم به نحوی که بعد از سفر ریاست جمهور شاهد جذب 50%بودجه تخصیصی در سفر بودیم. به عمران روستایی و شهر های کوچک توجه ویژه شده است. در حالی که از سفرهای قبلی حدود 12% بودجه ها جذب شده بود. در جذب سرمایه گذاری خارجی نیز عملکرد قابل قبولی را در زمینه سرمایه گذاری در بخش های راه و برق داشتیم.در بخش امور ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان برتر بودیم. در زمینه تامین آّب تبریز خط دوم لوله آبرسانی از میاندوآب در حال تکمیل بوده و آب رسانی از ارس را در دستور کار قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار