معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا حدود ۵ هزار واحد صنفی متخلف در استان پلمب شدند گفت: تعطیلی مشاغل پرخطر در گیلان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۳۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 13 April 2020

استمرار تعطیلی مشاغل پرخطر در گیلان / 5000 واحد صنفی متخلف پلمب شد

 

محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران از استمرار تعطیلی مشاغل پرخطر در گیلان تا عادی شدن وضعیت استان در برنامه مقابله و مهار ویروس کرونا سخن گفت و اظهار داشت: از ابتدای بحران کرونا و شیوع این بیماری در گیلان چیزی حدود 5 هزار واحد صنفی متخلف در استان پلمپ شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه روند بازرسی دستگاه های نظارتی، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی از سطح بازار همچنان ادامه دارد عنوان کرد: در این بازرسی‌ها اگر مشخص شود که واحد صنفی بدون اخذ مجوز فعالیت می‌کند حتماً نسبت به پلمب آن اقدام می شود.

قاسم‌نژاد اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری هوشمند و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مشاغل مختلف برای ادامه فعالیت خود باید مجوزات لازم را بگیرند ابراز داشت: اصناف باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و کد بهداشتی دریافت کنند و بدون انجام این کار اجازه فعالیت ندارند.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های بهداشت محیط توسط فروشندگان و نصب مجوز اخذ شده بر سر درب اماکن صنفی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: 60 فعالیت صنفی مجاز در طرح فاصله گذاری هوشمند شناسایی شده است بنابراین صاحبان این دسته از مشاغل با داشتن مجوز می‌توانند کار خود را آغاز کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه ثبت‌نام واحدهای صنفی در سامانه الکترونیکی از 22 فروردین آغاز شده و تاکنون 23 هزار نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند اظهار داشت: تمامی واحدهای صنفی و مشاغل مختلف استان گیلان اعم از کم خطر و پرخطر باید به سامانه سلامت مراجعه کنند.

قاسم‌نژاد پاساژها و مجتمع های تجاری، مدارس و دانشگاه ها، بازارهای روز و مسقف، استخرها و گرمابه ها، آرایشگاه های مردانه و سالن های زیبایی، رستوران ها و فست فودها، تالارها و نظایر آن را از جمله مشاغل پرخطر تلقی کرد و گفت: علاوه بر این‌ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروتکل های بهداشتی به کارفرمایان ابلاغ شده است.

وی با تأکید بر اینکه کارفرمایان باید تراکم نیروی کار را کاهش دهند و ضمن اجرای فاصله گذاری در راستای تأمین لوازم حفاظت شخصی آنان اقدامات لازم را انجام دهند خاطرنشان کرد: افرادی که به واسطه شیوع کرونا بیکار شده‌اند نیز می توانند به سامانه وزارت تعاون مراجعه کنند تا پس از انجام بررسی‌های لازم به آنان کمک شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان واریز مبلغی بین 200 تا 600 هزار تومان تحت عنوان کمک یارانه به حساب 4 میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر جامعه را از جمله اقدامات حمایتی دولت دانست و ابراز داشت: در همین راستا وام یک تا دو میلیونی نیز به اقشار یارانه بگیری که درخواست وام دارند، پرداخت می شود.

قاسم‌نژاد مدیریت بحران کرونا در استان گیلان را نتیجه همکاری خوب مردم، کادر درمانی، حمایت‌های دولت و مشارکت تمام دستگاه‌ها و نهادها اعلام کرد و بیان داشت: ویروس کرونا هنوز ناشناخته است و با توجه به آنکه در حال حاضر هیچ تجربه جهانی برای مبارزه با آن وجود ندارد بنابراین همچنان نیازمند همکاری مردم هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار