رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: برای دفن اصولی، بی خطر و بهداشتی کسانی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند، نماینده‌های ویژه‌ای در سازمان آرامستان‌ها مستقر هستند و جای هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
کد خبر: ۸۳۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 12 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ حمیدرضا عسگری با اشاره به محل دفن این فوتی‌ها  گفت: از آنجایی که در فرایند تدفین این افراد تمامی پروتکل‌های ابلاغی با استفاده از تجهیزات ایمنی و حفاظتی مناسب صورت می‌گیرد، برای تعیین قطعه‌ای که قرار است این افراد دفن شوند محدودیت خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امکان انتقال فوتی‌ها به شهرهای دیگر نیز وجود دارد، توضیح داد: ممکن است خانواده فرد فوت شده از کرونا، درخواست انتقال جسد به شهر یا استان دیگر و یا برعکس به البرز و کرج را داشته باشد که مراحل انتقال با رعایت کامل اصول بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با گلایه از پروتکل‌های ضدو نقیض در خصوص نحوه شستشوی، تغسیل و دفن متوفیان بر اثر  کرونا گفت: هر چند معاونت وزارت بهداشت اعلام کرده شستشوی میت کرونایی، هیچ مشکل آلودگی و شیوع بیماری برای کارکنان غسالخانه و انتشار در محیط اطراف ندارد، اما هنوز اظهارات معاون وزیر در قالب بخشنامه به سازمان آرامستان‌ها ابلاغ نشده است تا بتوانیم با نگرانی کمتر نسبت به این امر مهم برنامه ریزی کنیم.

عسگری با بیان اینکه پروتکل‌های ضد و نقیض می‌تواند باعث ایجاد  اختلال در خدمت رسانی شود، گفت: انتظار می‌رود دستورالعمل‌های جامع در این خصوص برای ایجاد وحدت رویه، خدمات رسانی مطلوب و پاسخگویی مناسب به خانواده‌ها از طرف نهادها و مراجع ذیصلاح برای اجرا به شهرداری‌ها به فوریت ابلاغ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار