محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من می‎خواهم بار دیگر به غربی ‌ها بگویم خواب و خیال دوران قاجار و پهلوی را از سر خود بیرون کنید، دولت و ملت ایران از شما یک رابطه برابر و همراه با احترام می‎خواهند و دیگر حاضر نیستند راه امام و شهدا را از دست بدهند.
کد خبر: ۸۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 26 August 2015

به گزارش تابناک تبریز ، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادواره شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور «مهندس غلامعلی نیکخواه بروجنی»، 21 هزار شهید کارمند کشور و 472 شهید شهرستان بروجن، با تبریک میلاد با سعادت علی ابن موسی الرضا(ع) و فرا رسیدن هفته دولت به تشریح جایگاه شهادت پرداخت.

وی با اشاره به شاخصه های شهید نیکخواه، اظهار داشت: شهید غلامعلی نیکخواه فردی مستعد، جهان دیده و تحصیل کرده بود که خود را فدای ایران کرد تا به باورها و اعتقادات راسخ خود دست پیدا کند.

رضایی افزود: در بخشی از وصیتنامه این شهید بزرگوار آمده است؛ نگذارید جوانان ایران از انقلابی که دارند فاصله بگیرند، چون باید با این روح بزرگ شوند تا بتوانند ایرانی جدید را پایهگذاری کنند.

وی در ادامه شهدا را پرچم‌داران و پیشگامان راهی که حضرت امام خمینی(ره) پیشروی مردم ایران گذاشت، دانست و افزود: شهدا با پرچم «هیهات منا الذلة» پیشگام راه امام راحل شدند و از موانع عظیم، ملت ایران را عبور دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رژیم استبدادی شاه را نخستین مانع عنوان کرد و گفت: وجود نا امنی در ایران، کودتا و جنگ دیگر موانع بر سر راه ملت ایران بودند که شهدا با پیشگامی این موانع را از میان برداشتند.

این مقام مسؤول با بیان این که راه امام نه راه روشنفکران غرب زده و نه راه مرتجعین بیدرد است، تصریح کرد: راه امام نه راه اسلام آمریکایی است و نه راه آخوندهای درباری، بلکه راه امام، راه اسلام ناب محمدی و راه استقلال و پیشرفت ملت ایران است.

رضایی ادامه داد: این راه، مسیر آسان و همواری نبود، این راه چه در داخل و چه در خارج دشمنان بسیاری داشته و دارد که گروه نخست غرب زده‏ها و لیبرالها و گروه دوم مرتجعین و واپسگراها هستند که متأسفانه این دو گروه با رقابت با نیروهای انقلاب، رهبری و شهدا سبب عدم پیشرفت جامعه می‌شوند.

وی رقابت صحیح و جوانمردانه این دو گروه با نظام اسلامی ایران را خواستار شد و گفت: از اوایل انقلاب حداقل 10 فتنه در داخل کشور ترتیب داده شده که آخرین آن ها فتنه 88 بود.

به گفته رضایی، دشمنان زمانی با دو قطبی کردن جامعه و زمانی دیگر با ایجاد تفرقه و فریبکاری سعی بر خارج کردن مردم از راه امام و شهدا و دست برداشتن از دشمنی با استکبار، دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد تردید و شک در جامعه را بزرگ ترین آسیب فعالیت این گروه‏ها دانست و اظهار داشت: تردید در اقتصاد، سرمایهگذاری، تولید علم و تولید فناوری از عواملی است که مانع استقلال ملت ایران می ‏شود و شهید غلامعلی نیکخواه الگوی راه امام(ره) و نمونه مبارز با این گروهها است.

رضایی در ادامه منتظر آمریکا ماندن را به سرابی تشبیه کرد و افزود: راه امام، راه بیداری ملت ایران برای بکارگیری توانایی های خویش است، راه امام راه خودباوری و اعتماد به نفس است و میگوید: «وکادالفقر ان یکون کفرا و لا معاش له لا معاد له»، راه امام می‏‌ گوید چشمان خود را باز کنید ببینید چرا غرب نمی خواهد ملت ایران پیشرفت کند، راه امام میگوید منتظر آمریکا ماندن یک سرابی بیش نیست، زمان و عمر ملت ایران را به هدر ندهید.

به گفته وی، لیبرال زده ها و غرب زدهها پیشرفت ‌های غرب را به رخ انقلابیون می کشانند و یا حمایت های آمریکا را از برخی از متحدان خود مثل کره جنوبی و آلمان و ژاپن را به ما نشان می دهند و حتی برخی همکاری ‌های اقتصادی چین و آمریکا را دلیل میآورند که گویی تنها راه پیشرفت ملت ایران همراهی و همکاری با آمریکاست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما چگونه به شما که چشمان خود را بسته اید بفهمانیم که آمریکا نمیخواهد به ملت ایران کمک کند؛ آمریکا خواهان پیشرفت ملت ایران نیست، اگر بود در زمان شاه این کار را میکرد. علیه دولت ملی مصدق که دست دوستی به سوی آمریکا دراز کرد کودتا نمیکرد، از طرف دیگر ملت هایی مثل کره و ژاپن و چین که شما نام می برید از خودباوری و اعتماد به نفس شروع کردند و برنامه داشتند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: لیبرال زدهها بدون برنامه برای پیشرفت کشور منتظر آمریکا و غرب نشسته اند حالات آن ها شبیه شیفتگانی است که عقل از سرشان بدر آمده است، این شیفتگی آن ها را به یک بت پرستی مدرن کشانده که یک نمونه آن همین مذاکرات اخیر است؛ به یقین اگر آمریکا هسته ای شدن ایران را پذیرفته از سر ناچاری است.

رضایی تأکید کرد: در مذاکرات هستهای، ملت ایران و رهبری تمام راه‌ها را بروی آمریکا بست و یک راه را برای آنها باز گذاشت که آن ‌راه عقب نشینی آبرومندانه بود و آمریکا نیز عقب نشینی کرد.

فرمانده سابق کل سپاه با اشاره به انواع دشمنی ها و کارشکنیهای آمریکایی علیه ملت ایران، از کودتا علیه دولت مصدق تا سرکوب نهضت 15خرداد، ترورها، جنگ و حمایت از صدام نام برد و خاطرنشان کرد: بی محلی و بی توجهی به اقدامات تنش زدایی دولت های سازندگی و اصلاحات و توهین و افترا و تهدید ایران در دوران بوش و اعمال تحریم‌های ظالمانه طی پنج سال اخیر از علائم دشمنی آمریکاست.

وی افزود: ممکن است عدهای بگویند که آمریکا به اشتباهات خودش پیبرده و میخواهد دوستی کند، ما میگوییم دوستی علایم دارد، آیا آمریکا حاضر است این علایم را از خودش نشان دهد؟ آیا حاضر است، دست از دخالت در امور داخلی ایران بردارد و دست از نفوذ و تلاش برای انحراف شعارهای مردم بکشد؟ آیا حاضر است تحریم‌ها را کامل بردارد و مانع کشورهای دیگر برای تجارت و سرمایه گذاری با ایران نشود و دست به تحریمهای جدید نزند؟

وی علامت دیگر رفتار دشمنانه آمریکا را مانع تراشی بر سر راه تقویت توان دفاعی و امنیتی ایران دانست و همچنین بلوکه شدن میلیاردها دلار از دارایی ‏های کشور در آمریکا را یادآور شد.

رضایی در ادامه با اشاره به رفتار شناسی آمریکا گفت: اگر این کشور به دنبال بهبود شرایط خود در منطقه است باید با ملت‌های منطقه مثل عراق و سوریه و لبنان دشمنی نکند و خصمانه درگیر نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تأکید کرد: اگر اسراییل حماقت کند و بخواهد به ایران حمله کند البته ما دندان‌ های اسراییل را در دهان او خرد خواهیم کرد و اما آیا در چنین شرایطی آمریکا از اسراییل حمایت نخواهد کرد و روبه روی ما در جنگ نخواهد ایستاد؟ آمریکا اگر راست میگوید بیاید این شرایط را اعلان کند و بگوید من میخواهم از گذشتهام فاصله بگیرم.

وی ادامه داد: امروز بازنشستگان سپاه به این نهاد برگشته اند و اگر امثال من به سپاه پاسداران بر می گردیم، معنای آن این است که همه ما تا آخرین قطره خون آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب هستیم.

رضایی با بیان این که دوران تعامل یک ‌طرفه با غرب در ایران به پایان رسیده است، تأکید کرد: من میخواهم بار دیگر به غربی ‌ها بگویم خواب و خیال دوران قاجار و پهلوی را از سر خود بیرون کنید، دولت و ملت ایران از شما یک رابطه برابر و همراه با احترام میخواهند و دیگر حاضر نیستند راه امام و شهدا را از دست بدهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات هستهای، گفت: ممکن است عدهای بگویند شما انقلابیون با این روحیه نمیتوانید در روابط بینالمللی راهی باز کنید و در دنیا منزوی می شوید، اگر این حرف درست بود که شش کشور بزرگ جهانی به مدت 12 سال پشت میز مذاکره با ایران نمی نشستند و به ایران هیچ امتیازی نمیدادند، بله ما معتقدیم با اقتدار و منطق راه خود را در روابط بینالمللی باز خواهیم کرد و انحصار طلبی غرب را در تجارت جهانی خواهیم شکست.

رضایی افزود: قبل از تحریمها، شخص رهبری از پانزده سال پیش بر تولید علم و فناوری و توسعه دانش های نوین از جمله دانش صلح طلبانه هستهای تأکید کردند و همین سبب شد که ایران صاحب این دانش شد و غرب را وادار به مذاکره با ایران کرد؛ این تدبیر ایشان سبب شد هم ما صاحب دانش هستهای شویم و هم راه تعامل با دنیا را بازکنیم.

شهید مهندس «غلامعلی نیکخواه» در سال 1328 در شهر «بروجن» یکی ازشهرهای استان «چهارمحال وبختیاری» دیده به جهان گشود. پس از دوسال او پدر خود را که شخصی متدین و مسلمان و متعهد بود، از دست داد. دوران تحصیلات خود را در «بروجن» آغاز کرد و پس از اخذ دیپلم در سال 1348 وارد انستیتوی «صنایع شیمیایی» در تهران شد.

پس از گذراندن یک دوره دوساله به خدمت سربازی اعزام و پس از پایان خدمت در سازمان «آب و فاضلاب» استان اصفهان مشغول خدمت شد. چون علاقه وافری در امر تحصیل داشتند کار را رها کرده و برای ادامه تحصیلات به آمریکا عزیمت کرد. چون تربیت یافته خانواده‌ مذهبی بود در مدت اقامت در آمریکا فعالیت چشمگیری در انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا داشت و در برگزاری جلسات سخنرانی و راه‌پیمایی ‌های علیه رژیم نقش مؤثری داشت.

او در آمریکا دست از مبارزه با رژیم بر نداشت و بیشتر وقت خود را برای تکثیر و نشر سخنان امام‌ خمینی(ره) صرف می‌کرد. در سال 1358 پس از اخذ دوره مهندسی راه و ساختمان به وطن اسلامی خویش بازگشت و پس از ورود به ایران با توجه به علاقه خدمت به انقلاب اسلامی در جهاد سازندگی چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت شد. پس از آن مسؤول دفتر عمران امام و سپس فرماندار شهرستان بروجن شد.

با توجه به شناختی که مسئولان امر در مدت خدمت از نامبرده به دست آورده بودند به علت نیاز به افراد متعهد در منطقه کردستان؛ پیشنهاد معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی را پذیرفت و بنا به مسؤولیت اسلامی خویش به آن منطقه مهاجرت کرد و پس از مدت نزدیک به یک ‌سال خدمت صادقانه در 12 بهمن ماه در شروع دهه فجر در سال 1361 بدست منافقان کوردل و مزدور آمریکایی در بین راه «تکاب» به «مهاباد» در حین انجام مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :