ده‌ها پروژه گازرسانی همزمان با سومین روز از هفته دولت در سطح استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی چندین طرح دیگر صنعت گاز نیز آغاز شد.
کد خبر: ۸۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 26 August 2015
به گزارش تابناک تبریز مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی این طرح‌ها امروز (چهارشنبه) با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مسوولان صنعت گاز استان برگزار شد.

طرح گازرسانی به 81 روستای محروم و دورافتاده استان یکی از طرح‌های شرکت گاز استان بود که با بهره‌برداری از آن در مجموع 6500 خانوار روستایی در سطح استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

برای اجرا و تکمیل این طرح بالغ بر 343 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

همچنین ایستگاه تقلیل فشار 600 هزار متر مکعبی شماره 2 تبریز با صرف اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

فاز دوم تاسیست فشار گاز تبریز از دیگر پروژه‌هایی بود که همزمان با هفته دولت افتتاح شد.

با افتتاح این طرح ظرفیت ورودی گاز تبریز از 600 هزار مترمکعب در ساعت به یک میلیون و 200 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

همزمان با افتتاح این طرح‌ها از سامانه امور مشترکین 2194 و امداد مکانیزه 194 کلانشهر تبریز رونمایی شد.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، عملیات اجرایی دو پروژه گازرسانی در آذربایجان شرقی شروع شد که برای آنها هزینه‌ای معادل 650  میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

گازرسانی به 105 روستای آذربایجان شرقی با شش هزار خانوار با اعتبار 360 میلیار ریال و فاز دوم خط انتقال گاز ورزقان - اهر منشعب از خط صادراتی ارمنستان به طول35  کیلومتر با اعتبار 290 میلیارد ریال طرح‌هایی هستند که عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

امروز همچنین فاز دوم اولین تاسیسات الکتروکمپرسور تقویت فشار گاز کشور در تبریز به دست متخصصان داخلی راه‌اندازی و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

این طرح با هدف افزایش ظرفیت ایستگاه تقویت فشار گاز تبریز از 24 میلیون مترمکعب به 60 میلیون مترمکعب اجرا شده و علاوه بر افزایش پایداری انتقال گاز در شمال غرب کشور، می‌تواند به افزایش ظرفیت صادرات گاز به کشورهای ترکیه، ارمنستان و اجرای طرح معاوضه گاز بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و صادرات گاز به جمهوری نخجوان نیز کمک کند.

کلیه تجهیزات جانبی استفاده شده در این پروژه ساخت داخل است و تمامی مراحل آن، بدون حضور سازندگان تجهیزات و پیمانکاران خارجی، با نظارت واحد مهندسی ستاد انتقال و منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران توسط پیمانکاران ایرانی اجرا و نصب و راه‌اندازی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار