رییس شبکه بهداشت و درمان سپیدان از ابتلا دومین فرد به کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه نتیجه آزمایش دومین مورد مشکوک به کرونا در شهرستان سپیدان مثبت اعلام شد، این موضوع ضرورت پیشگیری و خودداری از رفت و آمدهای غیر ضروری را بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۸۳۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 16 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیاوش کریمی روز دوشنبه ضمن تاکید بر شرایط حساس منطقه و تعطیلات پیش رو، از همراهی و همگامی مردم در کنترل شیوع ویروس کرونا تشکر کرد و اظهار داشت: مردم بایستی کماکان در خانه بمانند و با رعایت اصول بهداشت فردی، از خود، خانواده و جامعه در برابر بیماری محافظت کنند.

منوچهر حسینی رییس مرکز بهداشت سپیدان نیز از آغاز طرح غربالگری کرونا در شهرستان سپیدان از طریق تماس تلفنی خبر داد و با اشاره به اینکه اطلاعات خانوارهای سپیدانی در سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) ثبت می گردد گفت: در این طرح مراقبین سلامت و بهورزان از طریق تماس با سرپرست خانوار، وضعیت سلامت افراد را بررسی خواهند کرد.

حسینی افزود: در صورت مشاهده علایم بیماری کرونا در بین اعضای خانواده تیم واکنش سریع مرکز بهداشت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

سرپرستان خانوار جهت جلوگیری از سو استفاده سودجویان، در صورت تماس از مرکز بهداشت، پایگاه های پزشک خانواده و خانه های بهداشت، اطلاعات کامل خود از جمله پزشک خانواده و کد ملی را از تماس گیرنده خواستار شوند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش تشخیص کرونا برای ۲۵ نفر در استان فارس مثبت شده و شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۲۶۸ نفر رسید. از موارد شناسایی شده ۴۵ نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند و ۷۸ نفر نیز به دلیل وضعیت جسمی مناسب در قرنطینه خانگی به سر می برند.

تا کنون ۹ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

شهرستان سپیدان در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، سپیدان ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار