در پی تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا؛
مدرسه‌های کرمان هم مانند مدارس سایر مناطق کشور برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، تعطیل شده است، هرچند صدا و سیما برنامه‌های آموزشی را برای این روزها تدارک دیده اما به گفته‌ی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان، علاوه بر پخش برنامه‌های آموزشی در شبکه آموزش که به صورت سراسری انجام می‌گیرد، قرار شده معلمان در پیام‌رسان‌های داخلی گروه‌هایی راه‌اندازی و روند آموزش را دنبال کنند.
کد خبر: ۸۲۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷ 04 March 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امید سلاجقه در خصوص برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام تعطیلی مدارس، گفت: «اعتقادمان این است که هر چند مدارس تعطیل است، اما آموزش تعطیل شدنی نیست، لذا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا روند آموزش با همت معلمان دنبال شود».
وی افزود: «علاوه بر پخش برنامه‌های آموزشی در شبکه آموزش که به صورت سراسری انجام می‌گیرد، قرار شده تا گروه‌هایی را معلمان در پیام‌رسان‌های داخلی راه‌اندازی کنند و دانش‌آموزان را در آن گروه‌ها اضافه کرده و روند آموزش را دنبال کنند».
سلاجقه در خصوص این گروه‌های مجازی، بیان کرد: «به مدیران شهرستان‌ها سپرده شده تا با مدیران مدارس هماهنگ کنند و این گروه‌ها را در پیام‌رسان‌های داخلی دارای مجوز، تشکیل دهند».
وی گفت: «هدف اصلی این گروه‌ها، صرفا آموزشی است و می‌توانند به صورت کانال نیز دایر شوند».
رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ایثارگری برخی از معلمان، اظهار کرد: «معلمان تلفنی آموزش دانش‌آموزان را به وسیله‌ی والدین پیگری می‌کنند».
وی همچنین با اشاره به رایزنی‌های آموزش و پرورش با صدا و سیمای استان کرمان، بیان کرد: «سیمای مرکز کرمان، روزانه دو و نیم ساعت در اختیار آموزش و پرورش خواهد گذاشت تا محتوای آموزشی که همکاران ما در گروه‌های آموزشی تولید می‌کنند، در شبکه کرمان پخش شود».
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از پخش مجلات و CDهای آموزشی در مناطق کم‌برخوردار خبر داد و افزود: «مقرر شده تا یک سری بسته‌های آموزشی مثل CD و مجلات در مناطقی که پوشش رسانه‌ای چندانی ندارند و امکان استفاده از فضای مجازی هم ندارند، توزیع شود».
بنا به گفته‌ی وی این بسته‌های آموزشی ویژه‌ی مقطع ابتدایی است.
سلاجقه بیان کرد: «می‌پذیریم که کیفیت آموزش مجازی مانند کیفیت آموزش حضوری نیست، اما حداقل آموزش تعطیل نمی‌شود و یادگیری‌های قبلی هم فراموش نمی‌شود».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار