تابناک / نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت کرونا در استان گیلان گفت: گندزدایی معابر عمومی در شهرهای مختلف استان به صورت روزانه با مشارکت نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه انجام می شود.
کد خبر: ۸۲۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 02 March 2020
گندزدایی شهرهای گیلان به صورت روزانه انجام می شود

تابناک / نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت کرونا در استان گیلان گفت: گندزدایی معابر عمومی در شهرهای مختلف استان به صورت روزانه با مشارکت نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه انجام می شود.

 دکتر مهدی شادنوش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از سه روز گذشته در گیلان با تقسیم بندی که با سپاه قدس، تیپ زمینی میرزاکوچک خان و شهرداری رشت انجام شد، با تقسیم بندی شهرها، ضدعفونی معابر عمومی و گندزدایی به صورت روزانه و مرتب در حال انجام است.

وی بیان داشت: هماهنگی هایی در استان گیلان برای تولید و تهیه ماسک هایی که قابلیت شست و شو با آب و صابون را دارند انجام شده و این ماسک ها بعد از هر بار شست و شو و اتوکردن مناسب استریل شده و برای مراحل بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه با اصناف و اتحادیه ها هم هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده و به زودی به مردم عرضه می شود،  اظهار داشت: همه این امکانات و وسایل و خدمات دهی یک طرف، اما آنچه در شرایط کنونی برای ما ضرورت و اهمیت دارد قطع شدن چرخه انتشار ویروس کرونا است که جز با کمک مردم و همراهی مردم در رعایت بهداشت و پرهیز از حضور در معابر عمومی ممکن نیست.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: هر ایرانی که سلامت خود را حفظ و از آلوده شدن به ویروس در امان نگه دارد خدمتی در سطح ملی و به همه ایرانیان کرده است.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابند که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس‌ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می‌کنند.  بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون،  فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد،  به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

نوشیدن آب بهداشتی، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار